به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در جمع کارکنان هسته های گزینش آذربایجان شرقی، افزود: اینکه پرسش های بی ربط و حاشیه ای از افراد برای ورود به ادارات انجام شود به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست و باید از هرگونه رفتارهای افراطی و البته تفریط در این خصوص به شدت اجتناب کرد.
وی اظهار داشت: در اوایل انقلاب در این زمینه دچار افراط بودیم و در حال حاضر نیز در پاره ای از موارد شاهد تفریط هستیم که هر دو مورد برای سلامت اداری و سالم سازی محیط های اداری ضرر دارد.
آل هاشم، احراز صلاحیت افراد را مهمترین ویژگی و کارکرد هسته های گزینش دانست و ادامه داد: البته این به معنی عدم صلاحیت افراد نیست وهسته های گزینش باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.
وی بر پرهیز از سختی گیری های بی جهت و رهاسازی بی حد و حصر برای استخدام نیروی انسانی در ادارات تاکید و اضافه کرد: اگر موازین و معیارهای قانونی در این رابطه حاکم شود کسی جرات تخلف در دستگاه های دولتی را نخواهد داشت و جلوی ورود افراد نفوذی نیز به سیستم گرفته می شود.
آل هاشم گفت: باید توجه داشت کسانی که هدف خدمت به مردم را دارند وارد بدنه دولت شوند و چنین نباشد که افراد به دنبال مسئولیت ها باشند که اگر چنین شود چنین پست هایی به درد نخواهد خورد.
وی اضافه کرد: مسئولیت ها در دولت و نهادهای مختلف باید به اهلش سپرده شود و این مسئولیت ها به هر فردی که اعلام داوطلبی می کند نباید سپرده شود چون خدمت به مردم کاری سخت و دشواردر عین عال لذت بخش است.
امام جمعه تبریز، داشتن روحیه تلاش برای رفع مشکلات مردم، پرهیز از تبلیغ مدیریت های به سبک غربی، صداقت در وعده های خود به مردم و مقابله با هر گونه فساد را از معیارهای اصلی ورود افراد به بدنه دولت برشمرد.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم مدیرکل هسته گزینش استانداری آذربایجان شرقی با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجموعه، گفت: هم اکنون تعداد 105 نفر در هسته های گزینش استان به صورت تمام وقت و 200 نفر نیز به صورت پاره وقت فعالیت دارند.
محمدتقی طالبیان، 95 درصد کارکنان هسته های گزینش استان را دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی بیان و اضافه کرد: در سالجاری 20 ساعت برای کارکنان این مجموعه دوره های عمومی و تخصصی گزینشی برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، 15 دی ماه سال 1361 امام خمینی طی فرمانی، دستور تاسیس نهاد گزینش در کشور را صادر کردند.
3077/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.