به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز افزود: این مرکز در راستای ترویج بازی های علمی توام با خلاقیت، تفکر و اندیشه ویژه دانش آموزان در پژوهشسرای دانشآاموزی این شهرستان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در این مرکز، بازی هایی با رویکرد مهارت ورزی، هماهنگی حرکات جسمی و بنیادی، خلاقانه و علمی برای دانش آموزان پیش دبستانی و ابتدایی ارایه می شود.
اسلامی اضافه کرد: در این مرکز بیش از 100 نوع بازی فکری و خلاقانه از سوی موسسه خلاقیت و استعدادیابی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش منحصر به حافظه محوری کتب درسی نیست گفت: مدارس اکنون محل شکوفایی اندیشه و تفکر و زمینه ساز بروز و ظهور استعدادهای نسل آینده است.
اسلامی افزود: از این رو ایجاد مراکز فرهنگی، علمی و تفریحی با رویکرد علم آموزی از رویکردهای آموزش و پرورش بوده و در این مرکز تجلی یافته است.
وی ادامه داد: در راستای توسعه علمی و فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت شهرستان، با مشارکت خیران مکان یابی برای ایجاد موزه علم و فناوری نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد: موفقیت های فرهنگی و ورزشی تیم های دانش آموزی این شهرستان در یک سال اخیر از جمله حضور در مسابقات تیرو کمان، سپک تاکرا، ورزش های باستانی و لیوان چینی به نمایندگی از استان نشانگر توجه همزمان به تعلیم و تربیت است.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.