'محمد محمدپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دومین جشنواره موسیقی دفاع، مقاومت و حماسه، فروردین سال آینده با گستره‌ بین‌المللی در تبریز برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره یاد شده با هدف بهره گیری از هنر موسیقی در ترویج مفاهیم و ارزش های دفاع و مقاومت، ایجاد رقابت سالم بین هنرمندان موسیقی و توجه هر چه بیشتر هنرمندان به مضامین دفاع مقدس، ایثار، شهادت، مقاومت، استکبار ستیزی و بیداری اسلامی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ترویج مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه با زبان هنر،‌ ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی با محوریت موسیقی حماسی و تعامل با سایر هنرمندان کشوری و بین‌المللی و همچنین شناسایی و معرفی استعدادهای هنری و گسترش گفتمان فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
محمدپور، با اشاره به اینکه جشنواره یاد شده در 2 بخش گروه نوازی و آثار تولیدی برگزار می‌شود،‌ اظهار داشت: در بخش گروه نوازی آثار بر اساس موسیقی اقوام ایرانی و موسیقی کشورها و در بخش آثار تولیدی، آثار ارایه شده با محوریت موضوع جشنواره و بدون در نظر گرفتن نوع موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
براساس این گزارش از هر گروه در هر بخش تنها یک اثر پذیرفته شده می شود و هر هنرمند حداکثر در 2 گروه می­تواند فعالیت شرکت کند.
همچنین آثار ارایه شده در هر بخش باید با محوریت موضوع جشنواره بوده و مدت زمان آثار در هر بخش نیز نباید بیش از ١٠ دقیقه باشد.
علاقمندان می‌توانند تا 20 بهمن امسال در بخش گروه نوازی نمونه اجرای خود را به صورت لوح تصویری با کیفیت مطلوب و در بخش آثار تولیدی نسخه نهایی اثر را در قالب لوح صوتی با فرمت MP٣ ٣٢٠KHz یا Wave و یا لوح فشرده تصویری ( نماهنگ ) به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار ٢٩ بهمن، بالاتر از بیمارستان ٢٩ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، طبقه دوم، انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.