ساسان فرشی حق رو، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد بازرسی ها نسبت به بازرسی های انجام شده تا پایان سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته و بر این اساس حدود 99 درصد برنامه مصوب این اداره کل در سال 97 در این زمینه اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این بازرسی ها در قالب نظارت و کنترل بازار انجام شده است، اظهار داشت: در سال جاری 710 مورد نمونه برداری نیز از بازار انجام شده است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تا پایان آذر سال جاری کارشناسان این اداره کل 3 هزار و 38 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و تاسیسات گاز، 820 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی و 122 مورد بازرسی فنی از صنایع انرژی بر انجام داده اند.
فرشی حق رو، تعداد نمونه برداری از مراکز تولیدی را 4 هزار و 570 مورد و تعداد آزمون نمونه مراکز تولیدی را 4 هزار و 809 مورد اعلام کرد و ادامه داد: در سال جاری 402 فقره پروانه تمدید، 196 پروانه ابطال و 90 پروانه تعلیق شده است.
وی بر ارتقای سطح کیفی آزمایشگاه های همکار و استقرار استاندارد 17025 در آن ها تاکید کرد و اظهار داشت: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه های همکار استان تشدید می شود.
مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی گفت: یکی از الزامات آزمایشگاه ها دقت در انجام آزمون و سرعت بخشی در صدور نتایج آزمون به علت محدودیت زمان انقضاء در برخی محصولات است.
فرشی حق رو، بر رسیدگی فوری به تخلفات آزمایشگاه های همکار، تعلیق و ابطال گواهینامه آن ها تاکید کرد و افزود: در همین راستا گواهینامه یک آزمایشگاه همکار تست مخازن CNG ابطال و گواهینامه 2 آزمایشگاه دیگر تعلیق شد.
وی 6 مورد تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی در استان، 246 مورد بازنگری استانداردهای ملی، یک مورد پیشنهاد تدوین استانداردهای بین المللی و ایجاد و فعال سازی کمیته های متناظر را از اقدام های این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.
فرشی حق رو ادامه داد: تا پایان آذر سال جاری 21 هزار و 306 نفر ساعت برای مدیران کنترل کیفیت، یک هزار و 316 نفر ساعت برای کارشناسان استاندارد، 3 هزار و 216 نفر ساعت برای کارکنان استان و 19 هزار و 661 نفر ساعت برای کارشناسان برون سازمانی آموزش ارایه شده است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.