رسول وظیفه شناس روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 240 واحد مسکونی در منطقه « اسد گولی» و 200 واحد در جنب ایستگاه آتش نشانی شهرک ارم و 600 واحد نیز در شهرک اندیشه ساخته می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این نیز به همین منظور 171 واحد مسکونی نیز در شهرک ارم احداث و در اختیار افراد آسیب پذیر این منطقه گذاشته شده است، اظهار داشت: واحدهای شهرک اندیشه در مرحله اجرای فونداسیون و ساخت طبقه اول و در شهرک ارم نیز عملیات خاکبرداری طرح آغاز شده است.
شهردار منطقه 10 تبریز یادآوری کرد: حاشیه نشینی در تبریز از دهه 1340 شمسی آغاز شده است و در صورت برنامه ریزی بلند مدت و تداوم ساخت سالانه حدود یک هزار واحد مسکونی تا 20 سال آینده حاشیه نشینی در تبریز سامان می یابد.
وظیفه شناس ادامه داد: براساس آمار هم اکنون 400 هزار نفر حاشیه نشین در کل تبریز وجود دارد که از این تعداد 250 هزار نفر در شمال و شمالغرب این شهر ساکن هستند.
وی گفت: ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز نیاز به همکاری دولت با شهرداری و احساس مسئولیت سایر نهادهای دولتی و خدمات رسان دارد و باید دولت در این راستا به واگذاری زمین، اعطای تسهیلات کم بهره و ارایه زیرساخت های مورد نیاز اقدام کند.
وظیفه شناس اظهار داشت: پس از تکمیل واحدهای در دست ساخت، اولویت واگذاری این واحدها با حاشیه نشینانی است که محل سکونت آن ها در منطقه حساس و در حال ریزش قرار دارد.
شهردار تبریز نیز روز گذشته در جریان بازدید از 2 نقطه بافت حاشیه نشین این شهر واقع در شهرک ارم گفت: برای ساماندهی حاشیه نشینی در منطقه شهرک ارم 440 واحد مسکونی در زمینی به مساحت حدود 23 هزار متر مربع احداث می شود.
ایرج شهین باهر افزوده بود: طبق مطالعات اولیه این طرح تا پایان سال 98 بدون بهره مندی از ردیف بودجه دولتی به بهره برداری می‎رسد.
وی اظهار داشته بود: اولویت اجرای این طرح ‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی حجم تراکم ساکنان و قابلیت اجرایی بودن، مشخص می‌ شود و همکاری ساکنان بافت حاشیه نشین نیز از دیگر متغیرهای تعیین اولویت آن ها است.
شهردار تبریز یادآوری کرده بود: مجری این طرح به صورت مشارکتی بر عهده سازمان عمران و توسعه آذربایجان و شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان با همکاری مستقیم شهرداری منطقه 10 تبریز است.
شهین باهر با اشاره به اینکه حجم اجرای طرح ساماندهی ساکنان بافت حاشیه نشین نسبت به سایر بافت‌ها متغیر است، ادامه داده بود: احداث واحدهای مسکونی مقاوم در برابر زلزله در بافت حاشیه نشین با در نظر گرفتن موقعیت‌های پلکانی خانه‌های غیر مجاز و غیر رسمی ضروری است.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.