به گزارش ایرنا، کلنگ احداث این ورزشگاه در سال 74 با حضور رئیس جمهوری وقت به زمین زده شد و عملیات ساخت آن از سال 77 آغاز شد.
مراغه با داشتن ۲۰ تیم ورزشی فوتبال و یک هزار فوتبالیست بیمه شده، تنها یک زمین چمن برای بازی فوتبال دارد.
ایوب بهتاج روز یک شنبه در جمع رئیسان هیات های ورزشی شهرستان مراغه با بیان اینکه سرانه ورزش استان کمتر از یک متر است اظهار داشت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان 57 صدم مترمربع بوده و بیش از 170 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب هیات های ورزشی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.
وی گفت: با تجهیز، تعمیر و مناسب سازی اماکن ورزشی شاهد برگزاری و میزبانی از رویدادهای مختلف بین المللی، کشوری و استانی در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی از جمله مراغه خواهیم بود.
بهتاج ادامه داد: توجه به ورزش روستایی یکی از مهمترین اولویت های این اداره بوده و در این راستا آماده تجهیز و راه اندازی 10 خانه ورزش روستایی در مراغه هستیم.
وی با اشاره به سیر صعودی ورزش مراغه در سالجاری، گفت: با خرد جمعی و کار تیمی امروز شاهد جایگاه مناسب دستگاه ورزش مراغه در بین ادارات شهرستان و استان هستیم.
وی افزود: ورزش مراغه از جایگاه ویژه ای در استان و کشور برخوردار است و برهمین اساس مسئولان این شهرستان باید توجه ویژه به این مهم داشته باشند.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز در این جلسه گفت: 45 هیات ورزشی در شهرستان فعال هستند که از این تعداد 30 هیات هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان فعال است.
مهدی نوایی افزود: جمعیت سازمان یافته ورزش شهرستان، 6 هزار و 447 نفر بوده که این آمار نسبت به 2 دوسال گذشته بیش از 2 هزار نفر افزایش داشته است.
وی گفت: تعداد مدال های استانی ورزشکاران شهرستان در 10 ماه گذشته، یک مدال طلا، 6 نقره و 42 برنز در رشته های مختلف ورزشی بوده و عملکرد ورزش شهرستان در جایگاه سوم استانی و در بخش بانوان در جایگاه نخست استان قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین 26 مدال کشوری در این مدت حاصل تلاش ورزشکاران مراغه ای بوده است.
نوایی خاطرنشان کرد: برگزاری 6 دوره مربیگری در رشته های آمادگی جسمانی، هندبال، قایق رانی، فوتبال و والیبال و 25 کارگاه دانش افزایی از جمله اقدامات حوزه آموزشی ورزش شهرستان در این بازه زمانی بوده است.
وی گفت: برگزاری 128 برنامه کوهپیمایی، 30 برنامه دوچرخه سواری و 36 برنامه پیاده روی از مهمترین برنامه های همگانی در 10 ماه گذشته بوده است.
وی تعدا باشگاه های خصوصی فعال در شهرستان را 56 مورد عنوان کرد وافزود: 42 باشگاه در بخش آقایان و 9 باشگاه در بخش بانوان در شهرستا فعالیت می کنند که بخش اعزمی از ورزش شهرستان را برعهده دارند.
وی سرانه ورزشی شهرستان را 69 صدم مترمربع فضای سرپوشیده و 27 صدم مترمربع فضای روبازعنوان کرد.
وی به اقدامات حوزه جوانان نیز اشاره کرد و گفت: 11 سازمان مردم نهاد(سمن) در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 5 سمن فعال و 6 سمن در حال اخذ مجوز هستند.
نوایی ادامه داد: بیش از هفت جلسه در حوزه مشکلات جوانان شهرستان با حضور مسئولان متولی این حوزه در شهرستان تشکیل و جشنواره های جوان، ازدواج، اوقات فراغت و گؤزه ل ماراغام در این شهرستان در طول این مدت برگزار شده است.
وی خواستار تخصیص اعتبار برای تعمیر و تکمیل سالن شهید کنعانی، تجهیز خانه های روستایی، کمک مالی به هیات های ورزشی، بازسازی موتورخانه استخر اطهر، دیوارکشی محوطه استادیوم تختی، بازسازی سالن بوکس، نصب کفپوش سالن تنیس روی میز و تشک رزمی در شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه روسای هیات های ورزشی مشکلات هیات ها را مطرح و خواستار رفع آنها شدند.
6 هزار و 447 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.