به گزارش ایرنا علیار راستگو روز یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اولویت نشست ها و جلسات گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای برگزاری هر چه با شکوه تر این سالگرد در واقع آسیب شناسی نیست، بلکه تبیین عملکردها است.
وی یادآور شد: همدلی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و حضور با نشاط آنها برای تبیین عملکردشان لازم است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر هر آنچه در توان داریم را به کار گرفته و از ظرفیت‎های موجود استفاده کرده‎ایم، باید آن را تبیین کرده و پاسخگوی افکار عمومی باشیم.
علی بدرشکوهی اظهار داشت: در مقطع حساس و ویژه‎ای از نظام جمهوری اسلامی ایران قرار داریم طوری که نظام سلطه با عداوت تمام و خصمانه، نظام را هدف قرار داده است.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین عملکرد و دستاوردهای 40 ساله انقلاب، افزود: انقلاب به مرحله بلوغ و کمال خود رسیده و متولیان باید عملکردشان را ارزیابی و ارایه کنند، چون این موضوع تبدیل به یک مطالبه در سطح جامعه شده است.
بدرشکوهی تاکید کرد: باید بررسی کرد که چرا در تبیین عملکردهایمان ضعف داریم، دشمن در شرایط کنونی، تلاش دارد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهد، از این رو موظف به ارایه عملکرد و بیان پیشرفت های انجام شده هستیم بر این اساس باید گزارش عملکردها در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.
وی اظهار داشت: کم کاری و بی توجهی به آنچه که باید انجام می‌گرفت، موجب می شود تا تحریفاتی در تبیین اهداف انقلاب صورت بگیرد، به طوری که اگر از نسل چهارم انقلاب که مورد هدف دشمنان هستند، شعار انقلاب را بپرسیم، چیزی جز همان شعار اولیه نمی‌دانند.
دبیر کمیته راهبردی برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در ادامه از برگزاری نمایشگاهی به این منظور خبر داد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای 40ساله انقلاب به 2 صورت مجازی و فیزیکی برگزار می‎شود و قالب خاصی برای آن تعریف شده است.
فرشی ادامه داد: منظور از دستاورد در این نمایشگاه، عامل یا موضوعی است که موجب ایجاد تغییر در شاخص‌های مهم حوزه شده و شامل طرح های مهم و تاثیر گذار سخت افزاری یا نرم افزاری است.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت نیز در این جلسه با بیان اینکه حکومت اسلامی در نوع خود، بی‎نظیر و دارای گفتمان است، افزود: باید به صورت میدانی عمل کرده و اهداف و عملکرد انقلاب را به صورت مقایسه‎ای بیان کنیم.
حجت‎الاسلام قهرمان احمدی گفت: پیشنهاد می‎کنم به جای سخنرانی‎ها، میزگردی با عنوان اهداف انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن در دانشگاه‎ها، مساجد و مدارس برگزار شود، باید خودمان آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعفمان را ارزیابی کنیم.
سرهنگ هاشم شعفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در این جلسه از برگزاری برنامه‎های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 2 بخش تخصصی و عمومی خبر داد و افزود: نیروی انتظامی با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده، برنامه‎هایی همچون معرفی پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای 40 سال پلیس با تاکید بر وحدت مردم و مطالبه‌گری برای صیانت از حقوق عامه و برگزاری سه نمایشگاه در سطح استان دارد.
وی افزود: نورافشانی، برگزاری مسابقات ورزشی، اعزام گروه‎های رزم نواز و تجلیل از خانواده‎های شهدا و غبار روبی مزار شهدا از جمله برنامه‎های نیروی انتظامی است.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.