به گزارش ایرنا یعقوب نماینده روز یکشنبه در چهارمین نشست روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به ورود فن آوری های جدید، آموزش‌های فنی و حرفه ای نیز باید به سمت حرفه ای شدن، تخصصی شدن و نو شدن حرکت کند و این موضوع در طرح تکاپو (توسعه کسب و کارهای پر رونق و با فراوانی بالا) لحاظ شده است.
وی افزود: کیفیت بخشی آموزش‌های فنی و حرفه ای از مهمترین سیاست‌های اداره کل بوده و با توجه به اینکه برای انجام رسالت اصلی خود که همان ارایه آموزش‌های مورد نیاز بازارکار برای اشتغالزایی است بر این اساس همچنان با همت در بخش‌های دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنیم که در بیشتر مواقع منجر به اشتغال می‌شود.
وی بیان کرد: اما به رغم این عملکرد این اقدام به حساب مهارت آموز منظور می‌شود و به چشم نمی آید و اشتغالزایی محسوب نمی‌شود.
نماینده همچنین بر لزوم تقویت آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد و بخش خصوصی با نگرشی درست و تخصصی با رویکرد توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای بخش خصوصی، در استان تاکید کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گزارشی در خصوص واگذاری‌ها، درآمد زایی، ساماندهی نیروی انسانی ، آموزش کارکنان، ایمنی، حفاظت و بهداشت و برگزاری المپیاد ملی مهارت با مشارکت بخش صنعت را ارایه کرد و افزود: اجرای طرح تکاپو منوط به آموزش به‌روز و هدایت رشته‌ها و حرفه‌ها باید برای تحقق این طرح باشد.
نماینده با قدردانی از کارکنان به خاطر حسن انجام وظایف سازمانی، بر ایجاد شور و نشاط کاری، تقویت روحیه هم دلی ، مشارکت جمعی و هم افزایی تاکید کرد.
چهارمین نشست روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور مدیرکل، معاونان، مشاوران، کارشناسان مسئول، جمعی از کارشناسان و روسای مراکز و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره ) در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.