معاون توسعه و پیش بینی مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، گفت: طی هفته‌ی جاری موج بارشی استان را فرا می‌گیرد. 
 محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، افزود: موج بارشی اول در استان از روز یکشنبه و دوشنبه و موج دوم از اواخر روز سه شنبه تا پنج شنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف و مه گرفتگی خواهد شد. 
وی با بیان این‌که شدت فعالیت موج دوم بارشی در استان بیشتر و با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود، افزود: موج اول بارشی ضعیف از بعد از ظهر یکشنبه تا فردا به ویژه نواحی جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت اصلی سامانه‌ی بارشی  دوم از شب سه شنبه آغاز و تا صبح پنج شنبه در استان ادامه خواهد داشت. 
 وی ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد و بارش برف، کولاک برف در جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان، اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود اقدامات لازم و پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی انجام شود.     معاون توسعه و پیش بینی مدیر کل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، گفت: طی 24 ساعت گذشته شهرستان کلیبر با 14 درجه بالای صفر و ورزقان با 12 درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند. 
 وی با بیان این‌که دمای کنونی تبریز هفت درجه بالای صفر و نسبت به روز گذشته پنج درجه افزایش یافته است، گفت: تبریز در گرم‌ترین زمان سه درجه بالای صفر و در سردترین زمان پنج درجه زیر صفر است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.