به گزارش ایرنا، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای این واحدها چندین مرتبه اخطاریه کتبی صادر شده بود ولی به علت عمل نکردن به اخطاریه و استمرار در انجام تخلف با حکم مقام قضایی پلمب شدند.
وی با بیان اینکه رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در مدیریت پسماند و فاضلاب همه صنایع به ویژه شهرک صنعتی چرمشهر الزامی است، اظهار داشت: دستگاه قضایی کمال همکاری را با این اداره در برخورد با متخلفان زیست محیطی دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تبریز از پلمپ 5 واحد آلاینده چرم سازی دیگر در روزهای اخیر خبر داد و یادآوری کرد: شهرک چرمشهر و واحدهای متخلف آن از منابع مهم آلایندگی در سطح کلانشهر تبریز بوده و حفاظت محیط زیست بدون اغماض با متخلفان زیست محیطی برخورد می‌کند.
اشتری، خواستار نظارت کافی مسئولان شهرک چرمشهر بر واحدهای فعال در این شهرک شد و ادامه داد: باید پساب و پسماندهای این واحدها به درستی دفع شود تا مشکلی برای محیط زیست ایجاد نشود.
وی از افزایش پایش‌های زیست محیطی در 24 ساعت شبانه روز خبر داد و گفت: حفاظت محیط زیست تبریز پایش‌های مستمر و دوره ای را از واحدهای فعال در شهرک چرمشهر و دیگر مناطق صنعتی این شهر انجام می دهد و در صورت تخلف از ضوابط زیست محیطی، اخطارها و برخوردهای قانونی لازم انجام می شود.
اشتری، با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی همه آحاد جامعه است، افزود: همه مردم و فعالان صنعتی باید در حفظ محیط زیست تبریز همکاری کنند تا محیطی سالم و عاری از هرگونه آلودگی در این شهر داشته باشیم.
چرمشهر تبریز، نخستین شهرک صنعتی خصوصی ایران و بزرگترین مرکز تولید چرم در کشور است.
در این شهرک 360 واحد با اشتغال زایی حدود 4 هزار نفر فعالیت دارند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.