معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری سیزدهمین دوره المپیاد ملی فرش دستباف در روزهای ششم تا نهم اسفند سال جاری در تبریز خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، غلامعلی راستی با اعلام این خبر گفت: این المپیاد با همکاری مرکز ملی فرش ایران ، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و در حضور اساتید، هنرجویان و دانشجویان رشته فرش از دانشگا‌های سراسر کشور به مدت سه روز در تبریز برگزار می‌شود . 
 وی ادامه داد : این المپیاد در 3 رشته طراحی ، بافت و مواد اولیه و رنگرزی در سطح هنرجویان و چهار رشته طراحی ، بافت ، مواد اولیه و رنگرزی و مرمت در سطح دانشجویان برگزار می‌شود . 
 وی، ایجاد انگیزه به منظور تحصیل علوم و افزایش مهارت هنر جویان و دانشجویان رشته فرش، ارزیابی توان علمی هنر جویان و دانشجویان ، شناسایی هنرجویان مستعد در سطح استان‌ها و کشور و همچنین آشنایی بیشتر جامعه با فرش دستبافت را از عمده اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد. 
 راستی در خصوص نحوه برگزاری المپیاد نیز، یادآور شد: این رویداد علمی و فرهنگی در بین ۲۰۰ نفر از راه یافتگان مرحله کشوری طی سه روز و با حضور داوران مجرب و منتخب برگزار و از نفرات برتر هر بخش با اهدای جوایز تجلیل می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.