به گزارش ایرنا، یونس فاتح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این تعداد فرش از سوی 8 هزار مددجوی قالیباف استان بافته شده و به مبلغ 202 میلیارد و 820 میلیون ریال به فروش رفته است.
وی با بیان اینکه از این تعداد 3 هزار و 804 تخته قالی، 75 ورنی و گلیم و 507 عدد تابلو فرش است، اظهار داشت: قالی‌ های بافته ‌شده به ‌صورت تضمینی از مددجویان خریداری می‌ شود و مبلغ آن پس از فروش به‌ طور کامل در اختیار بافندگان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در 9 ماه امسال 914 طرح اشتغال در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، یادآوری کرد: هم اکنون 7 هزار و 416 طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجرا و بیش از 16 هزار مورد نیز بازدید انجام شده است.
فاتح با تاکید بر اینکه قالی بافی در استان مزیت اصلی محسوب می شود، ادامه داد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص های تولید فرش از جمله بهبافی، شناسنامه دار کردن تولیدات، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس های آموزشی و مواد اولیه است.
وی گفت: در این مدت 914 مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده اند که 524 مورد از منابع بانکی و 390 مورد از طریق صندوق امداد ولایت است.
هم اکنون حدود 73 هزار خانوار با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی زیر حمایت کمیته امداد قرار دارند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.