حجت الاسلام حکمتعلی مظفری روز یکشنبه در دیدار اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی با وی، این کانون را بازوی توانمند تشکیلات قضایی استان برشمرد و افزود: شغل کارشناسی، امری خطیر در اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم و کمک به سالم سازی جامعه است و کارشناسان باید با افزایش توانمندی های حرفه ای و کارشناسی خود و نیز استفاده از تجارب پیشکسوتان و مطالعه عمیق پرونده های قضایی ارجاع شده، نظرات کارشناسی متقن ارایه دهند.
وی بر لزوم همکاری های نزدیک اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری با تشکیلات قضایی استان تاکید و اضافه کرد: دادگستری آذربایجان شرقی آمادگی کامل برای تسهیل این تعاملات را دارد.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت های این مجموعه، گفت: برای کمک به کار کارشناسی و کارشناسان رسمی دادگستری، از تشکیلات قضایی استان درخواست داریم قضات را نسبت به اعمال حق و حقوق کارشناسان در تعرفه های موجود به طور کامل توجیه کنند.
علی اکبر بالاگر افزود: برای توانمندسازی اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با بهره گیری از اساتید دانشگاه ها و قضات باسابقه تشکیلات قضایی، آموزش های عمومی و تخصصی از مدت ها پیش آغاز شده و در سال های آینده نیز تداوم خواهد یافت.
وی ادامه داد: تداوم آموزش های عمومی و تخصصی و همچنین راه اندازی اولین نشریه تخصصی کانون در راستای توانمندسازی علمی و فنی کارشناسان انجام می گیرد و این امر در کاهش آمار پرونده های انتظامی بسیار کارساز خواهد بود.
بالاگر ادامه داد: بدون تردید تداوم آموزش های علمی و فنی برای کارشناسان دادگستری می تواند به کاهش خطا در پرونده های ارجاعی منجر می شود.
وی، برپایی دوره های آشنایی بدو خدمت با دستگاه های اداری به ویژه تشکیلات قضایی و دوره های امور فنی و اخلاق حرفه ای و آیین نگارش تنظیم گزارش کارشناسی را در همین راستا عنوان کرد و گفت: با الحاق جمعی دیگر از کارشناسان زبده برگزیده شده علمی، به کانون، تعداد کارشناسان رسمی استان به یکهزار و 350نفر خواهد رسید.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.