محمد اشجعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس این نقشه ها موج اول بارش از روز یکشنبه تا دوشنبه و موج دوم بارش نیز از اواخر روز سه شنبه تا پنجشنبه هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اظهار داشت: نفوذ و فعالیت این موج های بارشی موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید، بارش باران و برف و مه گرفتگی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: شدت فعالیت موج دوم بیشتر بوده و موجب بارش برف و کولاک در جاده ها و گردنه های برفگیر و یخبندان و اختلال در رفت و آمد خودروها در جاده های استان می شود.
اشجعی توصیه کرد برای جلوگیری از خسارت های احتمالی اقدام های لازم و پیشگیرانه انجام شود.
وی گفت: هم اکنون کلیبر با 14 درجه بالای صفر و بناب با 3 درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب خنک ترین و سردترین شهرهای استان بوده و دمای کنونی تبریز 2 درجه بالای صفر است.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.