دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی از فعالیت 271 مرکز ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان هریس گفت: در این مراکز معتادان خود معرف توسط کارشناسان مسئول تحت درمان و آسیب شناسی قرار گرفته و زیر کنترل هستند تا در سریع ترین زمان ممکن اعتیاد خود را ترک کنند .

وی افزود در حال حاضر حدود ۷۰ هزار نفر معتاد در استان به صورت خود معرف در مراکز ترک اعتیاد ، دوران درمان را سپری می کنند .

مهدوی همچنین میزان شیوع اعتیاد در بین دانشجویان و دانش آموزان استان را هم به ترتیب چهار و یک درصد ذکر کرد و گفت: طی سال های اخیر اعتیاد در بین بانوان استان نیز به شدت افزایش یافته است و سن اعتیاد هم کاهش محسوسی نسبت به سال های قبل داشته است .

وی با اشاره به برنامه‌های سند ملی پنج ساله موادمخدر تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت : در این سند سه برنامه راهبردی اساسی کاهش عرضه موادمخدر، کاهش تقاضا و مسائل مدیریتی در حوزه‌های فرابخشی تدوین شده وبراساس آن موظف هستیم آمار اعتیاد را ۲۵ درصد ‌کاهش دهیم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی پیشگیری را بهتر از درمان عنوان کرد و افزود: بهترین و کم هزینه ترین راهکار مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد افراد سالم جامعه است که با اقدامات فرهنگی و آگاهی رسانی با استفاده از برنامه های محله محوری می توان از آلوده شدن سایر افراد جامعه جلوگیری کرد .


فرماندار هریس نیز در ادامه این جلسه از کشف بیش از 190 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 9 ماه سالجاری در این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه این مقدار کشف مواد مخدر تسبت به سال مشابه گذشته خود بیش از سه برابر افزایش داشته است.

علی محمودی بیشتر آسیب ها و مشکلات جامعه و خانواده ها را مصرف مواد مخدر عنوان کرد و بر ضرورت مقابله و جلوگیری از شیوع این بلای خانمانسوز در بیم مردم جامعه و خصوصاً جوانان تأکید کرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.