مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آذربایجان شرقی تاکید کرد: اگر از همان ابتدا زمینه برای بانک‌های قرض‌الحسنه، فراهم بود، شاهد برخی تخلفات نبودیم، بهتر است، مردم توجه بیشتری به بانک‎های قرض‌الحسنه داشته باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رضا منافی آذر در اولین همایش تخصصی گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و توانمندسازی اقشار محروم که در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ضرورت داشت تا بانک‎ها بر اساس اصول اسلامی عمل کنند، از این رو مباحثی همچون، بانکداری بدون ربا مطرح شد.
وی با بیان این که تا سال 86، هیچ بانک رسمی تحت عنوان قرض‌الحسنه، فعالیت نداشت، ادامه داد: بانک مهر قرض‌الحسنه ایران، به عنوان اولین بانک قرض‌الحسنه در سال 86 و با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال و مشارکت 10 بانک بزرگ کشور، با هدف ارائه خدمات و تسهیلات به مردم، به ویژه قشر محروم جامعه، تاسیس شد.
وی با اشاره به ضرورت تاسیس بانک‌های قرض‌الحسنه، افزود: با روی کار آمدن بانک‌های خصوصی، امکان رقابت با استفاده از روش‌های سنتی و قدیمی وجود نداشت، از این رو بانک‌ها به سوددهی بالا روی آوردند و در حقیقت بانک، به محلی برای سود تبدیل و بانکداری اسلامی روز به روز کم‌ رنگ‌ ‌و اهمیت تاسیس بانک‎های قرض‌الحسنه پر رنگ‌تر شد.
منافی آذر با اشاره به چهار نوع حساب سپرده بلند مدت، کوتاه مدت، قرض‌الحسنه جاری و حساب پس انداز قرض‌الحسنه، اظهار کرد: منابعی که در بانک‌های تجاری جمع می‌شد، کمک زیادی به مردم نمی‎کرد، از این رو تصمیم به استقلال واحدهای قرض‌الحسنه در بانک‌ها گرفته شد که در نهایت واحدی تخصصی در این زمینه تاسیس شد.
وی در ادامه با اشاره به سرمایه پایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: این بانک با وجود جوان بودن، سرمایه‎ای بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال و به اندازه نصف سرمایه بانک‌هایی با قدمت 90 سال، جمع کرده است، جوانی و چابکی نیروی انسانی با مدارک تحصیلات تکمیلی، از نقاط قوت این بانک به شمار می‌آید.
وی با اشاره به این که این بانک قبلا عضو هیچ موسسه مالی دیگری نبوده است، بیان کرد: تشابه اسمی باعث چنین برداشتی شده است، اما لازم به ذکر است که این بانک در هیچ بانک، موسسه و صندوقی فعالیت نداشته است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خاطرنشان کرد: در صورت تامین منابع و با تکیه بر آموزه‌های دینی، تمامی آن را صرف رفاه مردم و آبادانی استان خواهیم کرد، در طول یک سال گذشته، گام‎های مثبتی توسط این بانک برداشته شده است که کمک به اشتغال زایی خرد، اعطای تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و حمایت از زندانیان پس از آزادی، از آن جمله هستند.
گفتنی است؛ اولین همایش تخصصی گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه به میزبانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در سالن همایش اتاق بازرگانی تبریز و با حضور روسای شعب، کارکنان و جمعی از خیران استان برگزار و در پایان از خیران سهیم در کار خیر، تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.