به گزارش ایرنا، سیدرضا رهنمای توحیدی روز چهارشنبه در بازدید از طرح گازرسانی به ناحیه صنعتی مراغه افزود: در سال 97 بیش از 600 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجرا شده که سهم شبکه روستایی 400 کیلومتر و شهری 130 کیلومتر بوده و 73 کیلومتر نیز گازرسانی صنایع اجرا شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 544 هزار مشترک گاز در آذربایجان شرقی اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تاکنون 29 هزار و 644 اشتراک پذیری صورت گرفته است .
توحیدی اضافه کرد: همچنین عملیات گاز رسانی به 70 روستا در هشت ماهه نخست سال 97 به بهره برداری رسیده که با احتساب این روستاها تعداد روستاهای بهره مند استان از گاز طبیعی به یکهزار و 930 روستا رسیده و 398 روستای دیگر در مرحله اجرا و یا انتخاب پیمانکار است.
وی ادامه داد: تاکنون شاهد بهره مندی 100درصد خانوار شهری و94 درصدی خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی در آذربایجان شرقی هستیم.
وی، مصرف سالانه گاز در استان در بخش های خانگی، صنعتی و نیروگاهی را 9.5 میلیارد مترمکعب اعلام کرد.
رئیس اداره گاز مراغه نیز در این بازدید گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 200 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در مراغه اجرا شده است.
محسن لطف اللهی یقین افزود: در سال گذشته 5.8 میلیون مترمکعب گاز در بخش های خانگی، صنعتی و نیروگاهی در این شهرستان به فروش رسیده است.
وی اضافه کرد: در شهرستان مراغه 100 درصد خانوارهای شهری و 94 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در 98 روستای شهرستان اهالی از گاز طبیعی برخوردار هستند و همچنین در 32 روستا عملیات گازرسانی در حال اجرا و در برخی روستاها در حال تجهیز کارگاه است.
لطف اللهی یقین گفت: بیش از 42 هزار علمک در شهرستان نصب شده و وضعیت گازرسانی در شهرستان فعال و روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی به پروژه ی محور صنعتی مراغه نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به طول 18 کیلومتر و با 38 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 18 میلیارد تومان در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه این طرح از نیمه دوم سال 96 آغاز شده، افزود: با بهره برداری از طرح گازرسانی ناحیه صنعتی مراغه در نیمه دوم سال 98، مشکل افت فشار و کمبود گاز در شهرک صنعتی و صنایع همجوار و همچنین واحدهای تازه تاسیس برطرف شده و مشکلی از نظر تامین گاز برای صنایع فعلی فعال نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: در صورت توسعه شهرک صنعتی این طرح پاسخگوی نیازهای آن خواهد بود.
فرماندار مراغه نیز در این بازدید به پروژه تقویت ایستگاه فشار گاز مراغه اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح، ایستگاه تقویت فشار گاز مراغه از 120 هزار مترمکعب به 250 هزار متر مکعب خواهد رسید.
حمید شکری افزود: عملیات اجرایی این پروژه ادامه دارد و تجهیزات این ایستگاه خریداری شده و برای اتمام این پروژه بیش از هفت میلیارد هزینه شده است.
وی در خصوص احداث خط انتقال شهرک صنعتی مراغه گفت: با بهره برداری از این طرح ، گاز کاارخانجات و صنایع موجود تامین می شود.
شکری همچنین از گازرسانی به سه روستای هریس، یای شهری و صومعه در دهه فجر امسال خبرداد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.