عزیز جوانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام اینکه از سال آینده پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، مسئله محور بوده و باید مشکلات جامعه را حل کنند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد 40 چالش عمده کشور را پایش کرده است که دو موضوع دریاچه ارومیه و چرم و کفش بر عهده دانشگاه آزاد تبریز است.
وی با بیان اینکه رتبه‌ دانشگاه بین سه تا پنج در نوسان بوده و جایگاه خوبی داریم، اظهار داشت: واحد تبریز امسال به عنوان واحد برتر در حوزه پژوهش معرفی شد.
وی با بیان اینکه گام‌های خوبی در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت برداشته شده است، افزود: مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد تبریز با حضور رئیس دانشگاه آزاد بهره‌برداری شده و پنج مرکز تحقیقاتی دانشگاه نیز فعال است.
جوانپور با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد تبریز در خصوص احیای دریاچه ارومیه کارهای پژوهشی انجام می‌دهد، گفت: این مرکز ارتباط نزدیکی با ستاد احیای دریاچه ارومیه داشته و به تازگی برای احیای «قلعه‌چای» که یکی از حوزه‌های آبریز دریاچه است، اعلام آمادگی کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: به دنبال راه‌اندازی مرکز نوآوری در واحد تبریز هستیم که با راه‌اندازی این واحد، چرخه‌ شرکت‌های دانش بنیان تکمیل می‌شود.
وی همچنین از راه‌اندازی مرکز بیوفوتونیک خبر داد و گفت: این مرکز برای بار اول در کشور در واحد تبریز راه‌اندازی می‌شود.
جوانپور با تاکید بر اینکه فعالیت دانشگاه آزاد فقط آموزش محور نیست، افزود: با توجه به کثرت دانشجو در گذشته، چندان به موضوعات پژوهشی توجه نمی‌شد و اکنون نیز به دنبال جذب دانشجو به هر قیمتی نیستیم و می‌خواهیم در راستای رفع مشکلات و معضلات کشور تلاش کنیم.
وی همچنین در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه گفت: فعالیت کانون‌های دانشجویی رشدچشمگیری داشته و هم اکنون ۳۵ نشریه دانشجویی نیز در حال انتشار است.
وی با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان از 64 هزار دانشجو در سال گذشته به 57 هزار دانشجو در سال جاری کاهش یافته است، گفت: هر چند دانشگاه آزاد با چالش مالی مواجه است، اما با این حال، تمامی حقوق و مزایای کارکنان پرداخت می‌شود و تنها چند واحد در پرداخت حقوق با مشکل مواجه اند که با کمک سایر واحدها این مشکل نیز رفع می‌شود.
جوانپور ادامه داد: با وجود کاهش درآمد حاصل از شهریه دانشجویان، کلینیک دندانپزشکی دانشگاه به طور کامل بهره‌برداری شده و دانشجویان رشته‌ دندان پزشکی در این کلینیک در حال آموزش و خدمات‌رسانی هستند.
وی با بیان اینکه سال گذشته رشته‌ دندانپزشکی دانشگاه آزاد واحد تبریز در لیست سیاه قرار گرفته بود، افزود: پس از بازدید مسئولان وزارت بهداشت از کلینیک دندانپزشکی دانشگاه و مشاهده امکانات دانشگاه، مقرر شد نه تنها سهمیه جذب دانشجو در رشته دندانپزشکی کاهش نیابد، بلکه این سهمیه افزایش نیز یافت.
رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی گفت: به منظور جذب هیات علمی در رشته‌های پزشکی، فراخوانی منتشر شده و در حال گزینش متقاضیان هستیم.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.