رئیس اداره کارورزی، کاریابی و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: رفع مشکلات خانواده‌هایی که در چرخه‌ی اشتغال هستند، در اولویت کمیته امداد قرار گرفته است تا انگیزه‌ای برای اشتغال سایر مددجویان ایجاد شود.
مجید فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که جامعه هدف کمیته امداد اقشار نیازمند است، اظهار کرد: افراد مشکل دار توسط کمیته امداد شناسایی می‌شوند و ممکن است این افراد بیکارباشند که کمیته امداد با ایجاد اشتغال برای او، مشکل بیکاری اش را برطرف می‌کند و این فرد به عنوان مددجوی تک یا چند خدمتی در کمیته امداد پذیرش شده و بعد از دریافت خدمات اشتغال، آموزش و توانمندی از چرخه‌ی کمیته امداد خارج می‌شود.
وی با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)،افزود: کمیته امداد در رویکرد جدید از راکد شدن مددجو خودداری می‌کند به طوری‌که استفاده از خدمات تک یا چند خدمتی از رویکرد جدید این نهاد است.
وی افزود: کاریابی در کمیته امداد طی هشت سال گذشته به عنوان فعالیت‌ اصلی در حوزه اشتغال این نهاد، پایه گذاری شده است و با توجه به ظرفیت بازار بیشتر کارآفرینان نیاز به نیروی کار دارند و ما این طرح را نوعی فرصت تلقی کرده و در راستای اشتغال مددجویان از این فرصت‌ها استفاده می‌کنیم.
فراهانی با بیان این‌که کمیته امداد به بحث کاریابی و اشتغال مددجویان نظارت دارد، گفت: یکی از مزیت‌های کمیته امداد در حوزه‌ی اشتغال و توانمند سازی، بعد نظارتی این نهاد است که در آن، مرحله‌ی پیش از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای طرح‌های اشتغال با دو هدف ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی فنی به مددجویان و کنترل طرح انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که تعداد زنان تحت پوشش کمیته امداد نسبت به مردان بیشتر است، گفت: تاکنون اجباری برای اشتغال مددجویان در کمیته امداد وجود نداشته است، البته این جمله به این مفهوم نیست که مددجو تا آخر عمرش می‌تواند در فضایی امن از مستمری امداد استفاده کند، بلکه کمیته امداد سیستم‌های تشویقی و تنبیهی را در کنار هم پیش بینی کرده و اخیرا طی ضوابط جدید ابلاغ شده به استان‌ها، رفع مشکلات خانواده‌هایی که در چرخه‌ی اشتغال هستند، در اولویت کمیته امداد قرار گرفته است تا انگیزه‌ای برای اشتغال سایر مددجویان ایجاد شود.
رئیس کاریابی کمیته امداد کشور افزود: در سیستم‌های تنبیهی مددجویانی که ظرفیت اشتغال دارند، شناسایی شده و طی مراحل مختلفی از جمله آموزش، آماده سازی افراد از لحاظ فکری و روحی برای ورود به عرصه‌ی اشتغال، برگزاری تور‌های بازبینی و اشتغال آفرینی و... اجرا می‎‌شود.
وی با اشاره به آموزش‌های کمیته امداد در حوزه‌ی اشتغال، بیان کرد: آموزش‌های کمیته امداد در حوزه‌ی اشتغال به سه دسته‌ی مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی تقسیم می‌شود، در آموزش‌های مقدماتی مددجویان آموزش‌های مرتبط با راه اندازی کسب و کار، بازاریابی فروش و قانون تجارت و.. را دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: در ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی به مددجویان، بیشتر از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنیم و مددجویان آموزش‌های فنی و تخصصی از جمله تراشکاری، جوشکاری و سایر آموزش‌های تخصصی را دریافت می‌کنند و در آموزش‌های پایدارسازی، کارشناسان فنی، آموزش‌های تخصصی در زمینه اشتغال و سودآوری برای افرادی که کسب و کاری را راه اندازی کرده‌اند، آموزش می‌دهند.
فراهانی با بیان این‌که اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از طریق کاریابی است، گفت: پرداخت تسهیلات و راه اندازی کسب و کار انفرادی و کاریابی، مسیری برای اشتغال مددجویان کمیته امداد است، کمیته امداد با استفاده از ظرفیت‌های جدید در بازار کسب و کار مددجویان را به کارفرمایان معرفی می‌کند.
وی ادامه داد: کمیته امداد برای کارفرمایان با ارائه‌ی بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت حق بیمه‌ی سهم کارفرما به مدت دو سال ایجاد انگیزه کرده است. همچنین پرداخت تسهیلات کارفرمایی نیز از دیگر خدمات کمیته امداد به کارفرمایان است به طوری که در ازای اشتغال هر مددجو، 20 میلیون تومان تسهیلات از سوی کمیته امداد در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.