علیرضا شمس دانش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کاهش 5.5 درصدی ازدواج و افزایش 14 درصدی طلاق در این شهرستان در 9 ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، اظهار داشت: در این مدت یک هزار و 640 مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 99 مورد کاهش نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت، 589 مورد طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 86 مورد معادل 14 درصد افزایش داشته است.
شمس دانش اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، هم اکنون میانگین سن ازدواج های انجام شده در این شهرستان در مردان 29.1 سال و در زنان 23.6 سال و میانگین سن طلاق های ثبت شده نیز در مردان 37 سال و در زنان 32 سال است.
وی با اشاره به کاهش ولادت و وفات در این شهرستان گفت: همچنین در این مدت، تعداد فوتی های ثبت شده با 2 مورد کاهش معادل یک درصد به یک هزار و 63 مورد رسیده است.
وی ادامه داد: بیشترین علت ثبت وفات در این شهرستان در یک سال اخیر به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های دستگاه تنفسی، سرطان و تومور، حوادث غیرعمدی و بیماری های گوارشی بوده است.
وی افزود: ولادت های ثبت شده در این مدت نیز با 192 مورد معادل 5.8 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، سه هزار و 259 مورد ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، اداره ثبت احوال مراغه در فروردین 1307 شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین همان سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رئیس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.