نمایش « در حضور باد » اثر بهرام بیضایی به کارگردانی بهنام پناهی در تئاتر شهر تبریز به صحنه رفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  بهنام پناهی در آیین زنگ افتتاح "در حضور باد" اظهار کرد: موضوع این نمایش، داستان سه نفر است که از کل دنیا تنها آنان بازمانده‌اند و قرار است برای ادامه حیات بشریت تصمیم گیرند.
وی با بیان اینکه استاد بیضایی این نمایش نامه را نیم قرن پیش نوشته است، خاطرنشان کرد: وقتی ما با یک نمایش نامه‌ای که ۵۰ سال از نوشتن آن می‌گذرد روبه رو شویم در می یابیم که متن خیلی به اوضاع جامعه کنونی شباهت داشته و جهان شمولی به نوعی در این اثر به چشم می‌خورد.
به گفته پناهی، این نمایش روایتی است از آنچه انسان جنگ طلب بر سر کره زمین و ساکنانش می‌آورد.
پناهی در خصوص تمرینات نمایش “در حضور باد” ابراز کرد:  خوشبختانه پروسه کاری و تمرینات این اثر بیشتر از چهار ماه طول نکشید که کارمان را به مرحله اجرا رسانیدم.
کارگردان نمایش در حضور باد  بیان کرد: در این اثر شراره سهیلی به عنوان میانجی، مهدی علیپور اصل به عنوان بازیگر مرد چاق و جلال خاکزاد به عنوان نقش مرد لاغر به صحنه می روند.
به گفته وی، تهیه کنندگی این اثر متفاوت برعهده ی فرزام طبیبی، طراح صحنه و لباس بر عهده هاله زرخورد و کارگردانی  بر عهده بهنام پناهی است.
احمد رجب پور -  رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی هم با اشاره به موفقیت اخیر بازیگر نمایش « در حضور باد » بیان کرد:  نمایشنامه « عاشقانه های لجنی »  نوشته مهدی علیپور اصل در بین بیش از 300 نمایشنامه ارسالی به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جزو آثار منتخب بوده است که نشان از پیشرفت تئاتر استان  با حضور جوانان این عرصه است عوامل نمایش « در حضور باد »:
 کارگردان: بهنام پناهی، نویسنده: استاد بهرام بیضایی، تهیه کننده: فرزام طبیبی، بازیگران: شراره سهیلی، جلال خاکزاد و مهدی علیپور اصل، طراح گریم: بهناز نوری، دستیار گریم: علیرضا پورصدیقیان، طراح صحنه و لباس: هاله ذرخورد، دستیاران کارگردان: کسری بزازی، سپیده عبدلی، منشی صحنه: مهسا ولیخانی، مدیر صحنه: عاطفه ظریف نیا، دستیار صحنه: سینا فتحی، طراحی و اجرای نور: علی منافی، ساخت و اجرای دکور: بهنام پناهی، انتخاب موسیقی و افکتور: سینا داهی آذر، طراح، پوستر و بروشور: افشین مجربی تبریزی، مدیر روابط عمومی: مهرداد خوشکار مقدم، عکاسی، تصویر و امور تبلیغات: موسسه همراد
گفتنی است نمایش در حضور باد هر روز ساعت ۱۸ در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا در می آید.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.