علی علیمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این جلسه در روستای بکرآباد با حضور تعدادی از زنان روستایی روستا و کارشناس امور زنان شهرستان برگزار و در آن یک نفر از زنان فعال روستا به عنوان تسهیلگر اصلی و یک نفر به عنوان تسهیلگر علی البدل توسط زنان روستا انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه زنان تسهیلگر می توانند نقش مهمی در اجرای برنامه های مربوط به زنان در روستا ایفا کنند، افزود: این جلسات در روستاهای فاقد تسهیلگر به صورت مداوم ادامه می یابد تا در تمام روستاها زن تسهیلگر داشته باشیم.
علیمحمدی، هدف از انتخاب تسهیلگر زن روستایی را کمک به اهداف آموزشی و ترویجی در روستاها و توانمندسازی زنان روستایی اعلام کرد و گفت: با انتخاب زنان تسهیلگر، زمینه برای تشکیل صندوق های اعتباری خرد زنان در سطح شهرستان فراهم می شود.
به گزارش ایرنا، با رواج نگرش توسعه پایدار در سال 1980، توجه به زنان در فرآیند توسعه انسانی وارد مرحله جدیدی شد و زنان در مرکز ثقل تعریف های توسعه قرار گرفتند.
امروزه کشورهای مختلف از جمله ایران، برای بهبود شرایط زنان جامعه اعم از شهری و روستایی برنامه های بسیاری را به اجرا درآورده اند.
در این میان توجه به توانمندسازی زنان روستایی ایران به عنوان نیمی از پیکره جامعه روستایی که حدود 12 میلیون نفر از جمعیت 23 میلیونی روستاهای کشورمان را تشکیل می دهند و همواره دوشاودوش مردان در فعالیت های مختلف کشاورزی، دامداری، صیادی، صنایع دستی، مدیریت خانه و تربیت فرزندان و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی روستا و به تبع آن کشور، نقش ایفا می کنند، امری حتمی است.
بر اساس آمار موجود، سهم زنان به عنوان نیروی کار کشاورزی در کشور 40 درصد است که این رقم بدون احتساب فعالیت های مربوط به خانه داری بوده و بیشتر جنبه تولیدی دارد و درآمدی را نصیب خانواده می کند.
از این رو دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی از سال 1378، با هدف توانمندسازی زنان روستایی اقدام به اجرای طرح تسهیلگران زن روستایی در کشور نمود.
بکرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان بکرآباد بخش مرکزی شهرستان ورزقان در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع شده ‌است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.