رئیس دانشگاه تبریز در پاسخ به این که چقدر با فضای باز سیاسی در دانشگاه موافق هستید؟ گفت: به شرط رعایت چارچوب‌های تعیین شده، به فضای باز سیاسی اعتقاد داریم.    دکتر میر رضا مجیدی در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، عدم استقلال را از جمله آفت‎های تشکل‎های دانشجویی عنوان کرد و افزود: زمانی که دانشجو بودیم و انجمن اسلامی را تشکیل دادیم، نه کسی ما را از بیرون حمایت می کرد و نه مطالبات خارج از دانشگاه داشتیم و عمدتا از جیب خودمان برای انجمن اسلامی هزینه می‌کردیم اما دانشجویان امروزی چنین روحیاتی ندارند.    وی با اشاره به دلیل عدم استقبال دانشجویان از عضویت در تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشجویان بر اساس تجارب گذشته و با نگاه به کسانی که این راه‎ها را رفته‎اند، تمایلشان به فعالیت‎های جنبی در کنار تحصیل را از دست می‌دهند، فرق ما و نسل جدید این است که ما به خودمان اتکا می‎کردیم و در صورت انجام کاری، به اینکه عاقبت کار چه می‌شود، فکر نمی‌کردیم، چون به راهی که می‎رفتیم، اعتقاد داشتیم.     وی تاکید کرد:  ما با هیچ تشکلی مشکل نداریم، چرا که در صورت کنار گذاشتن تشکل‎های دانشجویی، از نظراتشان محروم خواهیم شد، اما باید قبول کرد که نظر یک تشکل خاص، نظر کل دانشگاهیان و دانشجویان نیست. 
مجیدی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه با برنامه آمده‎ام، بیان کرد: تمامی تلاشم را برای تبدیل دانشگاه تبریز به دانشگاه نسل سوم و به کار گیری علم و دانش تولید شده در دانشگاه، در راه خدمت به جامعه، به کار می‌گیرم، چرا که معتقد هستم دانشگاه نباید تنها به تولید علوم محض بپردازد.     وی افزود: پژوهش و آموزش، لازم و ملزوم یکدیگر هستند و پرداختن به یکی نباید ما را از دیگری، غافل کند.  برنامه‎ ما این است که دانشگاه تبریز با وارد شدن به فاز دانشگاه‌های نسل سوم؛ آسیب‎های اجتماعی، مشکلات حوزه کشاورزی و اقتصاد را حل کند، اگر دانشگاه را باور کنند، دانشگاه می‌تواند در حل مشکلات جامعه، اثرگذار باشد. 
 
وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی امور آموزشی و چابک سازی بخش اداری از دیگر اهداف ماست، گفت: قوی‎ترین اساتید و محل زیادی برای کسب درآمد در دانشگاه تبریز موجود است، ، ولی برای فعال شدن این استعدادها به انگیزه نیاز داریم.
وی تاکید کرد: در برخی کلاس‌های ما هنوز منابع درسی 50 سال پیش، تدریس می‎شود، باید این روند تغییر یافته و در کنار اصول، مباحثی تدریس شود که فکر دانشجویان را باز کند.     رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای 27 دی دانشگاه تبریز، گفت: کار از خاطره گویی گذشته است و باید حقایق جنگ و فداکاری شهدا برای نسل جدید تبیین شود. 
وی در ادامه میدان ندادن به رسانه‎ها را از عمده مشکلات کشور دانست و افزود: رسانه‎ها می‌توانند مشکلات را قبل از رسیدن به مراحل بحرانی مطرح کنند و با رساندن مشکلات مردم به گوش مسئولان و برعکس، در تصمیم گیری مسئولان اثرگذار باشند. 
وی در پایان با اشاره به نقش سازمان جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس و همچنین در زمینه‌های مختلف از جمله پژوهش در سال‌های پس از انقلاب خاطرنشان کرد: این نهاد همیشه در زمینه پژوهش و در جایی که سایر جاها تمایلی به مشارکت نداشتند، پیش قدم بوده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.