غلامرضا رسول زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل بارش برف در اواخر هفته قبل راه ارتباطی حدود 400 روستای سخت عبور در شهرستان های چاراویماق، سراب، میانه، اهر، ورزقان و کلیبر بسته شده بود.
وی اظهار داشت: کولاک در برخی نقاط کوهستانی استان موجب بسته شدن راه روستایی به صورت نقطه ای می شود که پس از اعلام گزارش به راهداری، همکاران این اداره کل به این مناطق اعزام می شوند و اقدام به بازگشایی آن ها می کنند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هم اکنون همه راه های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی و آزاد راه تبریز - زنجان باز بوده و رفت و آمد در آن ها به صورت امن در جریان است.
رسول زاده ادامه داد: عوامل راهداری در این مدت در چند مرحله اقدام به نمک پاشی، برف روبی و تیغ زنی راه های ارتباطی استان به طول حدود 50 هزار کیلومتر کرده اند.
وی از رانندگان خواست برای رفت و آمد در محورهای ارتباطی، گردنه ها و مناطق برفگیر استان خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.