نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت بالای پیشنهادی دلالان و واسطه‌هایی که از شمال می‌آیند، باعث تحریک مردم به فروش و قطع درختان باغات شخصی در ارسباران شده که متاسفانه این اقدام، چهره منطقه را هم عوض کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، قلی الله الله قلی‌زاده در برنامه زنده تلوزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: هفت، هشت ماه است که روند قطع درختان و حمل به خارج از منطقه به ویژه شمال، تشدید شده است، کارخانجات و دلالان چوب به استان ما رو آورده‌اند و متاسفانه درختان قطع شده به صورت گسترده حمل می‌شوند.
وی افزود: این حرف من به این معنی نیست که درختان جنگلی قطع می‌شوند، همچنین به این معنی هم نیست که اصلا هیچ درخت جنگلی در ارسباران قطع نمی‌شود، بالاخره دزدی و تعرض هم هست.
وی بیان کرد: طبق قانون، در محدوه و حریم شهرها و باغات شهر، نمی‌توان باغات را بدون مجوز قلع و قمع کرد، اما چنین قانونی در مورد باغات شخصی روستاها و نزدیک دره‌ها وجود ندارد.
ابن نماینده مجلس گفت: درختان مخزن سد ارسباران و عمارت به دلیل مستهلک شدن توسط سازمان آب منطقه‌ای قطع شده‌اند که شامل درختان مثمر و غیر مثمر بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.