به گزارش ایرنا داود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای کشور 22.67 درصد افزایش داشته است.
وی با اعلام اینکه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استان 2.17 درصد رشد دارد؛ خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‎ای با رویکرد واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش غیردولتی همراه بوده و بر این اساس در سطح کشور نیز این اعتبارات حدود 2 درصد رشد کرده است.
وی همچنین اعلام کرد: در حالی که اعتبارات هزینه‎ای اختصاصی و تملک دارایی‎های سرمایه‌ای اختصاصی کشور به ترتیب 28 و 14 درصد رشد دارد، این مولفه‌ها در استان 58 و 52 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی یادآوری کرد: اعتبارات 3 درصد نفت و توزیع متوازن امکانات کشور نیز نسبت به سال گذشته ثابت است.
وی افزود: پیش‌بینی درآمدهای استان در سال 1398 افزون بر 28786653 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته از رشدی معادل 15.20 درصد برخوردار است.
بهبودی با اشاه به اینکه متوسط رشد درآمدهای استانی کشور در حدود 18.65درصد است، گفت: با این توصیف انتظار می‌رود فشار مالیاتی کمتری به اقتصاد استان وارد شود.
بهبودی با اعلام اینکه بر اساس محاسبات به عمل آمده، رتبه استان در لایحه بودجه 1398 شمسی در اعتبارات هزینه‎ای هشت و در اعتبارات تملک دارائی‎های سرمایه ای 10 است، گفت: رتبه استان در سال 1397 به ترتیب 9 و 11 بوده است و بر این اساس با ارتقاء رتبه، سهم آن نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.