رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از افزایش 26.62 درصدی بودجه هزینه‌ای استان در لایحه بودجه سال 98، خبر داد و گفت: بر طبق محاسبات به عمل آمده، رتبه استان در لایحه بودجه سال آتی، در اعتبارات هزینه‎ای هشت و در اعتبارات تملک دارائی‎های سرمایه‌ای 10 است، رتبه استان در سال 1397 به ترتیب 9 و 11 بوده است، به این ترتیب، ضمن ارتقاء رتبه استان، سهم آن نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.      به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مندرج در لایحه بودجه سال 98، کل بودجه کشور بالغ بر  17 هزار میلیارد ریال است که از این میزان، 478 هزار میلیارد ریال به بودجه عمومی اختصاص یافته است. 
وی اضافه کرد: طبق لایحه بودجه سال 98، بودجه استان نیز وضعیت مناسبی دارد، به طوری که بودجه هزینه‌ای کشور 22.67 درصد و نرخ رشد بودجه هزینه‌ای استان  26.62 درصد افزایش داشته است. 
وی بیان کرد: اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه استان، رشد 2.17 درصدی داشته، این در حالی است که اعتبارات تملک دارائی‌های سرمایه‎ای با رویکرد واگذاری پروژه‎های نیمه تمام به بخش غیردولتی همراه بوده و این اعتبارات در سطح کشور حدود دو درصد رشد داشته است. 
بهبودی خاطرنشان کرد: در حالی که اعتبارات هزینه‎ای اختصاصی، تملک دارئی‎های سرمایه‌ای اختصاصی کشور به ترتیب 28 و 14 درصد رشد داشته، این مولفه‌ها در استان با 58 و 52 درصد، رشد داشته است. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: اعتبارات سه درصد نفت و توزیع متوازن امکانات کشور نیز نسبت به سال گذشته ثابت است. 
وی متذکر شد: پیش‌بینی درآمدهای استان در سال 98 نسبت به سال گذشته از رشدی معادل 15.20 درصد برخوردار است، در حالی که متوسط رشد درآمدهای استانی کشور در حدود  18.65درصد بوده و با این توصیف انتظار می‌رود فشار مالیاتی کمتری به اقتصاد استان وارد شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.