به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت زاده در خطبه های نماز جمعه این هعفته این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی افزود: 9 دی از جمله روزهای بزرگ در انقلاب و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.
وی اظهار داشت: از تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه 9 دی، مدارا و سفارش به جذب حداکثری و نیز دفاع از حق مردم با شجاعت و تکیه بر قانون بود.
خطیب جمعه مرند یادآوری کرد: بصیرت بخشی و روشنگری منطقی و اقناع سازی افکار عمومی از جمله عوامل دیگری بود که موجب شد مردم در روز 9 دی فتنه را دفع کنند.
حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه مسئولان نباید اجازه دهند فرهنگ دینی از بین برود، ادامه داد: تا انقلاب اسلامی است دشمن همیشه علیه ما توطئه خواهد کرد بنابر این باید در برابر توطئه های دشمن با بصیرت و آگاهی عمل کنیم.
وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با هدایت یک فقیه و عالم بزرگ بنا نهاده شد و تشکیل این حکومت معجزه ای بود که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.
امام جمعه مرند با اشاره به رحلت آیت الله شاهرودی اظهار داشت: وی در طول انقلاب اسلامی پست های حساس را در قوه قضائیه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت و با وجود آن همچون سرباز صفر همیشه در خدمت نظام بود.
حجت الاسلام نعمت زاده در مورد حادثه دلخراش دانشگاه آزاد نیز گفت: مسئولان باید به موقع به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند تا از بروز این گونه اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.
وی با اشاره به تحویل لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: نمایندگان مجلس موظف هستند با دقت و کار کارشناسی عدالت را در تقسیم و تخصیص بودجه رعایت کنند و معیشت و اشتغال مردم و طبقات محروم را در اولویت قرار دهند.
امام جمعه مرند با اشاره به فرا رسیدن سالروز نهضت سواد آموزی گفت: نهضت سواد آموزی که در سال 1358 و به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد موجب باسوادی 95 درصدی در اکثر مناطق شد و این از برکات نظام است.
حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه متبسم بودن، داشتن اخلاق نرم، مذمت نکردن و عیب جو و چاپلوس نبودن از جمله خصوصیات پیامبر اکرم(ص) بود، اظهار داشت: محبوبیت و مقبولیت کنونی پیامبر اکرم(ص) نتیجه اخلاق و ادب ایشان است.
وی با انتقاد از رفتار برخی از نمایندگان و مسئولان با مردم تشریح کرد: مسئولینی که مست قدرت هستند باید بدانند که انسان با پست و مقام بزرگ نمی شود، بلکه در برابر مردم باید متواضع باشند.
9916/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.