به گزارش جمعه ایرنا، عادل اصغرپور در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عجب شیر افزود: این آمار حاکی از پتانسیل فوق العاده عجب شیر در حوزه آثار ارزشمند تاریخی و گردشگری و جذب گردشگر است که با برنامه ریزی مدون و اصولی می توان شاهد توسعه این صنعت در شهرستان شد.
وی با بیان اینکه از 52 روستای هدف گردشگری آذربایجان شرقی 8 روستا در شهرستان عجب شیر واقع شده است، بر لزوم توجه بیشتر به بوم گردی و سرمایه گذاری در بخش گردشگری روستایی و گردشگری طبیعت تاکید کرد.
وی اضافه کرد: در این زمینه در مسیر روستاهای بخش قلعه چای به عنوان منطقه هدف گردشگری، فرمانداری با همکاری پادگان «شهید برخورداری» ارتش، اقدامات زیرساختی مهمی از جمله تعریض جاده، مناسب سازی و بهسازی مسیر را شروع کرده و این پروژه ارزشمند با سرعت خوبی درحال اجرا است.
فرماندار عجب شیر ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر رفع خطر از این مناطق حادثه خیز موجب رضایت اهالی محل و آرامش خاطر آنان خواهیم شد؛ البته در ادامه مسیر، شهرداری «جوان قلعه» نیز اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب حمام نوبهار و حمام مدفون شیشوان، بر لزوم تسریع عملیات احیا و بازسازی و مرمت آنها و همچنین مرمت مسجد حنیفه گوروان جهت معرفی و بازدید گردشگران و هموطنان تاکید کرد.
وی همچنین اعلام موافقت با ایجاد نمایشگاه سنگ های باستانی در روستای شیراز، آن را مقدمه برای ایجاد و راه اندازی موزه سنگ های تاریخی شهرستان عجب شیر برشمرد.
اصغرپور تعیین و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره گردو، جشنواره آیین های بومی و محلی و جشنواره سوغات و غذاهای محلی را فرصتی خوب برای جذب گردشگران و شناساندن ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان دانست.
فرماندار عجب شیر خواستار تشکیل کمیته ای با حضور نخبگان و صاحب نظران فرهنگی شهرستان برای بررسی زمان مناسب جهت نامگذاری روزی به عنوان “روز عجب شیر” شد و هدف آن را شناساندن قابلیت ها و ظرفیت‌های شهرستان طی برنامه ها و جشنواره های مختلف در حوزه های متفاوت به ویژه تاریخی، آداب و سنن، مشاهیر و قابلیت های گردشگری در آن روز اعلام کرد.
وی بر لزوم پیگیری طرح های نیمه تمام شهرستان اشاره کرد و گفت: احیای حمام نوبهار، پروژه میدان ولی امر، مسیرگشایی قلعه ضحاک، مرمت مسجد حنیفه گوروان و مسجد شیرلو و امامزاده قاسم لو، احیای حمام مدفون شیشوان، تکمیل زیرساخت های روستای هدف گردشگری بوکت و احیای کتیبه جوانقلعه از جمله طرح های شهرستان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.
اصغرپور ضمن اشاره به اهمیت توریسم ورزشی از موافقت با ایجاد میدان سوارکاری و اسب دوانی عجب شیر به مساحت 44 هکتار به عنوان بزرگترین مجموعه سوارکاری منطقه شمالغرب کشور در کمیسیون ماده 69 آذربایجان شرقی نیز خبر داد. وی ایجاد سایت صخره نوردی در روستای بوکت را نیز از پتانسیل های توریسیم ورزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد جذب گردشگر در حوزه توریسم ورزشی نیز باشیم.
فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استقبال می کنیم و از دستگاه های متولی خواستار تعامل و همکاری بیشتری با متقاضیان سرمایه گذاری در این زمینه ها هستیم.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است و به دلیل قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی، قاچاقچیان از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان برای قاچاق استفاده می کنند.
7485/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.