معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که آینده ایران مانند همه کشورهایی که توسعه یافته‌اند، منوط در به کارگیری فناوری است، متذکر شد: در تمامی حوزه‌های جامعه از کشاورزی گرفته تا صنعت باید فناوری و هنر دیجیتال مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، نصرالله جهانگرد در دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال تبریز، با بیان این‌که پیشرو بودن تبریز در مقاطع مختلف همواره موجب افتخار ملی بوده است، اظهار کرد: شهر تبریز در یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌های فناوری نیز پیشرو بوده و امروز شاهد دستاوردهای این حوزه هستیم.
وی با بیان این‌که امروزه زبان مفاهمه، تصویری شده است، افزود: امروز با یک عکس، انیمیشن یا تیزر می‌توان به راحتی کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای را به مخاطب منتقل کرد.
وی با تاکید بر اینکه با یک فیلم کوتاه می‌توان آزمایشگاه فیزیک و شیمی را به دانش‌آموزان نمایش داد، گفت: می‌توان با تلفیق فناوری ارتباطات و هنر، مفاهیم را جذاب‌تر و فهیم‌تر به مخاطب منتقل کرد.
وی با تاکید بر این‌که تلفیق فناوری اطلاعات و هنر، قدرت انتقال مفاهیم مهارت به مخاطب را بسیار افزون‌تر کرده است، ادامه داد: این جریان در دنیا رایج شده و خوشحالیم که شاهد شروع مقطع دکتری رشته "چندرسانه‌ای" در دانشکده هنرهای رایانه‌ای خواهیم بود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که ترکیب این فناوری‌ها، موتور محرکه تمام رشته‌های دنیا از حوزه دفاعی گرفته تا صنایع سنگین، کشاورزی و... است، افزود: مهم‌ترین نهاد توسعه در اروپا شکل‌دهی به موسسات ای آر هستند که بتواند چند رشته را بهم پیوند زند.
وی در ادامه گفت: ترکیب فناوری‌ها با علوم منجر به ایجاد مولتی مدیا و زنجیره‌ی جدیدی شده که هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و... نام دارد.
وی با بیان این‌که در این میان جنبه هنری مطرح نبوده بلکه توسعه دانش بنیان مطرح است، افزود: در این حوزه (چندرسانه‌ای، هنر دیجیتال و...) ارزش افزوده‌ی فوق العاده‌ای نهفته  که فرصت اشتغال، مهار، کسب و کار و ثروت آوری را فراهم می‌کند. 
جهانگرد با اشاره به این‌که ایران دارای سه شاخه صنعت، کشاورزی و خدمات برای ثروت‌آفرینی است، گفت: به کارگیری فناوری، تکنولوژی و هنر دیجیتال در تمامی این حوزه‌ها ضروری است.
وی در خاتمه افزود: پیش بینی می‌شود که سومین دوره این جشنواره بصورت فرامرزی برگزار شود.
گفتنی است، دومین جشنواره ملی صنعت هنرهای دیجیتال تبریز در سالن بعثت دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز برگزار شد و در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل آمد.
در این جشنواره، با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، از بازی موبایلی "آتش بار" رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.