سرلشکر یحیی رحیم‌ صفوی روز پنجشنبه در جشنواره ملی صنعت هنر دیجیتال و آیین رونمایی از بازی دیجیتالی آتشبار در تالار بعثت دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با بیان اینکه کشورهای چین، هند، روسیه و جمهوری اسلامی ایران قدرت های بزرگ قرن جدید هستند، افزود: آمریکا با چالش بزرگ اقتصادی روبرو است و بر همین اساس چین تلاش دارد با پشت سر گذاشتن آمریکا، تا 2030 خود را به قدرت اول اقتصادی تبدیل کند.
وی به اشتباهات بزرگ آمریکا در منطقه اشاره و اضافه کرد: طبق عقیده استراتژیست‌ها حمله آمریکا به افغانستان اشتباه بود چون خود ترامپ اعلام کرد که 11 تریلیون دلار هزینه شده و ارتش آمریکا 20 هزار کشته و زخمی در افعانستان داده‌ است.
رحیم صفوی ادامه داد: طبق همین نظرات لشکرکشی آمریکا به غرب آسیا و کشورهای عراق و افغانستان اشتباه محض بود به دلیل اینکه دشمن و تهدید اصلی آمریکا دو کشور چین و روسیه بودند که آمریکا آنها را رها کرد و کل ابهت و هزینه خود را به افغانستان به تاراج گذاشت.
وی به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: عدم استقبال رییس جمهوری عراق از ترامپ در پایگاه هوایی عین‌الاسد مفهوم عمیقی داشت و به صورت شفاف نشان داد که دیگر آمریکا همان آمریکای سابق نیست.
مشاور مقام رهبری با بیان اینکه جهان امروز به بحران قدرت دچار شده است، افزود: جا به ‌جایی شگرف و ناگهانی مرکز قدرت جهان از غرب به شرق چالش اول بحران قدرت در جهان امروز است و اقتصاد، فرهنگ و تمدن جزو منابع این قدرت هستند.
رحیم صفوی قدرت فناوری ‌های نوین در علوم مختلف را از عناصر قدرت در جهان برشمرد و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به سمت تکنولوژی‌ های نوین در حال حرکت است که آثار مفید آن در سال های آینده بارزتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره در برابر خود قدرت نظامی روسیه و قدرت اقتصادی چین را داشتند، اظهار داشت: اما در حال حاضر فرهنگ و تمدن نوین اسلامی نه تنها تمام ملت‌های اسلامی، بلکه ممالک غیراسلامی را تحت تاثیر قرار داده است که مبداء آن با انقلاب شکوهمند اسلامی شروع شد.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآوری کرد: از دیدگاه ما تنها قدرتی که در مقابل قدرت لیبرال آمریکایی خواهد ایستاد و تسلط پیدا خواهد داشت، همان قدرت فرهنگ و تمدن نوین اسلامی است که سابقه تمدنی بالا دارد.
رحیم صفوی تشریح کرد: بعد از اسلام، ایران دو مرحله تمدن‌ساز داشته است که یکی دوره صفویه بود که از تبریز آغاز شد و از 500 سال قبل یک فرهنگ و تمدن را به صورت فرامرزی پیش برد و دیگری فرهنگ و تمدن‌سازی با رهبری امام راحل با انقلاب اسلامی همراه بود که یک فرهنگ نوین اسلامی را شکل داد که در جهان اسلام بدون رقیب است.
وی با تاکید بر اینکه اگر قدرتی می‌ خواهد به سرمایه تبدیل شود، این امر بدون بهره مندی از رشته های مختلف هنر ممکن نیست، افزود: یکی از این ابزارها استفاده از فناوری های نوین است.
رحیم صفوی به نقش دانشگاه در پیشبرد اهداف عالی و فرهنگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه ایران قلب جهان اسلام است و دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌ تواند با ظرفیت موجود دانشجویان خارجی را پرورش دهد، گفت: هم اکنون دو هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران تحصیل می کنند که امیدواریم دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز بتواند دانشجوی خارجی جذب کند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم بازی آتشبار ویژه تلفن همراه، که با محوریت شهید سردار حسن شفیع‌ زاده از بنیانگذاران توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماده شده است؛ رونمایی شد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.