به گزارش ایرنا، سیداحد یوزباشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان جریمه، 316 میلیارد ریال مربوط به کسری یک هزار تنی وزن لوازم یدکی مستعمل در یک انبار در جلفا است.
وی اظهار داشت: این میزان کسری لوازم یدکی مستعمل پس از انبار گردانی و کنترل کالاها و قبض انبارهای ارایه شده از انبار مذکور محرز شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر اساس گزارش گمرک جلفا، کالاهای مورد نظر بدون تشریفات قانونی و گمرکی و پرداخت هرگونه حقوق حقه دولت از اماکن گمرکی، انبارهای اختصاصی و منطقه آزاد ارس خارج شده است و سندی در این گمرک مبنی بر خروج قانونی کالا وجود ندارد.
یوزباشی با بیان اینکه دادسرای عمومی و انقلاب جلفا قاچاق فوق را سازمان یافته اعلام کرده است، ادامه داد: پرونده این قاچاق در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفت و شعبه این اداره کل پس از تحقیق و بررسی طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز متهم را به پرداخت جریمه مذکور به حساب صندوق دولت محکوم کرد.
وی با اشاره به پرونده قاچاق گوشی تلفن همراه در مراغه اظهار داشت: این متهم نیز به پرداخت حدود 14میلیارد ریال به حساب صندوق دولت محکوم شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: این متهم اقدام به ثبت و رجیستری تعداد 2 هزار و 773 گوشی تلفن همراه کرده بود که پرونده تشکیل و در شعبه تعزیرات حکومتی آن شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت.
یوزباشی افزود: متهم اقدام به وارد کردن این گوشی ها با سوء استفاده از تسهیلات مسافری و ثبت آن در سامانه مسافری گمرک و سامانه همتا به ارزش بیش از 4 میلیارد و 600 میلیون ریال کرده بود که با تحقیقات انجام شده قاچاق کالاهای وی محرز شد.
براساس اعلام اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از ابتدای امسال یک هزار و 350 پرونده قاچاق کالا و ارز در این اداره کل تشکیل و یک هزار و 409 پرونده مختومه شده است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.