به گزارش ایرنا، امین امینیان روز چهارشنبه در کارگروه سرمایه گذاری این شهرستان اظهار کرد: 436 طرح اشتغالزایی برای دریافت تسهیلات در شهرستان ثبت نام شده که از این تعداد 319 طرح مصوب و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی همچنین به ظرفیت کشاورزی و دامداری هشترود اشاره کرد و گفت: این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی و حبوبات رتبه اول استانی را داراست و 35 درصد تولید این محصولات در استان در هشترود است از این رو از هرکونه سرمایه گذاری در این زمینه حمایت خواهد شد.
امینیان همچنین به کاهش جمعیت شهرستان در اثر مهاجرت ناشی از بیکاری نیز اشاره کرد و افزود: در سال 57 جمعیت شهرستان حدود 372 هزار نفر معادل 17 درصد جمعیت استان بود اما امروز به کمتر از 60 هزار نفر کاهش یافته و در این مدت شهرستان عقب گرد داشته که تلاش می کنیم با حمایت از تولید روند مهاجرت را متوقف کنیم.
مدیر صندوق کارآفرینی و امید آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از اعتبار امسال این صندوق که 34.2 میلیارد تومان بود تا به امروز 29 میلیارد تومان وام خود اشتغالی پرداخت شده است.
محمد کریم زاده افزود: منطقه هشترود در تولید گیاهان دارویی و بوم گردی ظرفیت های بالایی دارد و این صندوق از سرمایه گذاران در این زمینه حمایت می کند.
وی گفت: اولویت پرداخت وام در یبن صندوق طرح های اشتغالزایی در روستاها خواهد بود.
شهرستان هشترود با حدود 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.