عبدالحمید احمدی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره علمی مدیریت ورزش در تبریز با تاکید بر اینکه باید موضوع سواد حرکتی که امروز در حال تبدیل‌شدن به یک چالش است را جدی بگیریم گفت: امروزه شاهد فقر حرکتی در جامعه هستیم به همین دلیل سواد حرکتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته عمده مسائل آموزشی مبتنی بر حرکت و فعالیت بود به همین دلیل وضعیت حرکتی و سلامتی نیز مطلوب بود اما امروز در این عرصه دچار چالش جدی هستیم.
وی با اشاره به لزوم توسعه سواد حرکتی گفت: باید بتوانیم سواد حرکتی را در سنین مختلف به خصوص در کودکان توسعه دهیم و این موضوع می‌تواند به مشارکت آنها در برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی کمک کند.
احمدی اظهارداشت: سواد حرکتی در جای خود می تواند پیش‌زمینه مناسبی برای پیشرفت ورزش قهرمانی باشد.
وی افزود: به هر میزان در بخش ورزش همگانی گسترده‌تر عمل کنیم و مشارکت مردم در برنامه‌های ورزشی بیشتر باشد، می‌توانیم به آینده ورزش قهرمانی هم امیدوارتر باشیم.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش همگانی بخش عمده و غالب جامعه را در بر می‌گیرد و می‌تواند پشتوانه اصلی ما برای شکل‌گیری ورزش قهرمانی در سطوح مختلف باشد، افزود: خروجی ورزش همگانی را می‌توان در نخبه پروری، شناسایی استعدادها و تشکیل تیم‌های ملی مشاهده کرد.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان هم گفت: باید از فناوری روز و آخرین یافته‌های علمی مطلع باشیم تا پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رویدادهای بین‌المللی به ویژه المپیک به اهتزاز درآوریم.
محمدرضا فضلی، اظهار داشت: به منظور موفقیت در بخش‌های مختلف ورزش باید توجه ویژه‌ای به پژوهش در این عرصه داشت تا بتوان با استفاده از مباحث علمی، بهترین عملکرد را ارائه داد.
وی با اشاره به اهمیت کسب سکوهای بین‌المللی گفت: کسب سکوهای قهرمانی قاره‌ای و المپیک مستلزم هزینه و حمایت‌های خاص است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی هم با بیان اینکه این استان در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا بهترین نتایج را کسب کرده و در پارالمپیک هم موفق بود، گفت: در بازی‌های آسیایی از لحاظ مرغوبیت مدال بهترین عملکرد را داشتیم و در پارالمپیک هم نتایج خوبی را کسب کردیم و این نشان از استعدادهای بی‌شمار این استان دارد.
ایوب بهتاج اظهار داشت: وضعیت ورزش در استان آذربایجان‌شرقی روند رو به رشد داشته و با تعاملی که با دانشگاه‌ها، استانداری و فرمانداری، شهرداری و شورای شهر و نهادهای مختلف دیگری که داشتیم توانستیم در بعد قهرمانی به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.
این‌ کنگره با رویکرد ارتقای جایگاه ورزش ایران در المپیک برگزار می‌شود.
9853/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.