مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از مرمت و احیای پل تاریخی "سعیدآباد" شهرستان بستان آباد خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  مرتضی آبدار در خصوص مرمت و بازسازی این پل تاریخی، اظهار کرد: در این پل، با توجه به آسیب ها و تخریب های صورت گرفته و عوامل آسیب رسان که همچنان بنا را تهدید می کنند، حفاظت و مرمت آن پس از تهیه طرح مرمت و حفاظت مناسب و جامع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت. 
وی افزود: این پل که در ادوار مذکور جهت ورود چهارپایان و کاروانیان طراحی گردیده بود، با توجه به گذشت سالیان زیاد و نیز فرسودگی مصالح و ملات های بکار رفته، دچار خستگی مواد و مصالح و نیز در سال های اخیر بر اثر عبور وسایل سنگین موتوری دچار شکست پایه ها و طاق ها شده بود، لذا میراث فرهنگی برآن شد تا این اثر ارزشمند را مرمت و حفظ و به یکی از جاذبه های تاریخی استان تبدیل نماید. 
آبدار در ادامه به اهم اقدامات صورت گرفته در راستای مرمت این پل تاریخی اشاره کرد و گفت: پس از تهیه طرح مرمت و حفاظت از پل تاریخی "سعیدآباد"، مرمت پایه های مدور، نما، طاق های شکسته پل و همچنین بسترسازی پل و اجرای سیل بند اجرا شده است. 
گفتنی است، پل سعید آباد معروف به "پل شیخ آباد" در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۷۵۰۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.