به گزارش ایرنا، علی محمودی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سالن کنفرانس خانه معلم افزود: این موضوع به علت ناکافی بودن اطلاعات قشر دانش آموخته در مورد ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.
وی اظهار داشت: برای مقابله با معضل بیکاری لازم است آموزش و پرورش با همکاری مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان با برگزاری کلاس های عملی و بکارگیری مربیان مجرب و توانمند سازی دانش آموزان، تفکر تولید شغل و اشتغال زایی را در آنها ایجاد کنند.
فرماندار هریس با اشاره به تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان فنی و حرفه ای برای برگزاری دوره ایران مهارت، یادآوری کرد: رشته های مهارتی مورد آموزش این دوره با توجه به نیازسنجی که از دانش آموزان منطقه انجام شده است از ماه آینده برگزار می شود.
محمودی از اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان خواست با تشکیل گروهی متشکل از اعضای این شورا به صورت میدانی در مدارس حضور یافته و از نزدیک به بررسی مشکلات دانش آموزان و دبیران منطقه بپردازند.
وی افزود: جلسات مربوط به آسیب های اجتماعی که برای دانش آموزان و به ویژه اولیای آنها در مدارس منطقه تشکیل می شود باید با هماهنگی تیم تخصصی اداره بهزیستی و کاملا هدفمند برگزار شود.
فرماندار هریس گفت: هدایت تحصیلی و به دنبال آن انتخاب رشته، آینده دانش آموزان را رقم می زند بنابراین این امر باید با جدیت کامل و مبتنی بر واقعیات جامعه و به صورت کارشناسی انجام شود.
محمودی با اشاره به ایجاد اردوگاه دانش آموزی در منطقه گردشگری ساپلاق افزود: با توجه به توافق اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با آموزش و پرورش هریس، این اداره آمادگی کامل برای واگذاری این مرکز گردشگری را برای ایجاد اردوگاه دانش آموزی دارد.
امام جمعه هریس نیز در این جلسه گفت: این شهرستان از معدود مناطقی است که دارای فضای آموزشی کافی نسبت سایر مناطق استان است.
حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی کشور، مقابله با فساد و بزهکاری و افزایش فرهنگ عمومی لازم است کلیه نهادها و سازمان ها با آموزش و پرورش همکاری تنگاتنگی داشته باشند چرا که این نهاد تاثیرگذارترین نهاد کشور است.
وی به معضل بی سوادی اشاره کرد و اظهار داشت: فرزندان امروز پدران و مادران آینده هستند که نسل بعد را پرورش خواهند داد بنابراین بی سوادی اولیا ضربات جبران ناپذیری را بر روند تربیت فرزندان وارد می کند.
حجت الاسلام احمدی ادامه داد: برای پیشگیری از بی سوادی باید برای اولیا دانش آموزان بازمانده از تحصیل و جذب این دانش آموزان جلسات و کارگاه های توجیهی برگزار شود.
مدیر آموزش و پرورش هریس نیز در این جلسه از هماهنگی این اداره با اداره نوسازی برای جایگزینی بخاری های گازسوز با بخاری های هرمتیک در تعدادی از مدارس روستایی، شروع عملیات تعمیر مدرسه امام(ره) برای انتقال اداره و درخواست از اداره کل آموزش و پرورش استان برای راه اندازی درمانگاه فرهنگیان در این شهرستان خبر داد.
منصور سام پور با اشاره به دو شیفته بودن مدرسه زینب کبری بخشایش افزود: با توجه به اینکه در این شهر فضای آموزشی کافی وجود ندارد، امکان تک شیفته کردن این مدرسه در سال تحصیلی جاری میسر نیست اما یکی از خیران ساخت مدرسه 6 کلاسه را متعهد شده که با احداث آن مشکل دوشفته بودن این مدرسه حل می شود.
وی به آمار بازماندگان از تحصیل این شهرستان اشاره کرد و از دهیاران و ائمه جماعت خواست برای ریشه کن کردن این معضل با آموزش و پرورش همکاری کنند.
رئیس آموزش و پرورش هریس گفت: در جلسه ای با مدیر کل نوسازی مدارس استان و بازدید کارشناسان این اداره از سالن ورزشی شهید فهمیده، مقدمات لازم برای تعویض کفپوش این سالن فراهم شده است.
سام پور ادامه داد: طبق تعهد یکی از خیرین بخشایش، کار احداث ساختمان کتابخانه عمومی این شهر در ایام دهه فجر امسال آغاز می شود.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/8023/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.