نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفتار نمایندگان در شأن نمایندگی ملت باشد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: همه مسئولان در قوای سه‌گانه و ملت باید در شرایط کنونی به گونه‌ای عمل کنند تا با اصلاحات اقتصادی بتوانیم از این شرایط عبور کنیم. موضوع تامین کالاهای اساسی در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته، پیشنهاد دارم که کارت‌های پرداخت یارانه مبنای تامین این کالاها باشد تا مردم بتوانند به کالاهای اساسی دسترسی داشته باشند. پیشنهاد دارم دولت در خصوص تامین جهیزیه سازوکاری داشته باشد و کالاهای داخلی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ما در حوزه خصوصی‌سازی مشکل داریم. واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به مالکی که در زندان است امری مطلوب نیست نیاز به فعال شدن این کارخانه داریم. براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم رییس جمهور باید گزارش برنامه را به همراه بودجه به مجلس بدهد. قانون برنامه احکام روشنی دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چند روز گذشته در داخل و خارج از مجلس شورای اسلامی اتفاقاتی رخ داد که جای تامل داشت. همکاری به دستگاهی مراجعه کرده و برخوردهای ناشایستی از سوی طرفین انجام شده، بی‌احترامی کارکنان دستگاه‌ها به نمایندگان مردم بی‌احترامی به مردم است. آنچه برای من قابل تامل بود احساس همکارهایمان بود، ای کاش این احساسات در خصوص نوسانات ارز رخ می‌داد. کاش این احساسات در نوسانات تورمی و کاهش ارزش پول ملی رخ می‌داد. ای کاش اولویت‌های مردم اولویت‌های ما باشد.

فرهنگی تاکید کرد: در خصوص بودجه نگرانی‌هایی داریم. این‌که یارانه مردم توسط استانداران، فرمانداران و بخش‌داران پرداخت شود، تصمیم خوبی نیست این موضوع برهم خوردن وحدت رویه است. امیدواریم قبل از تحویل لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی این موضوع و موارد مشابه اصلاح شود و در آستانه انتخابات مجلس سوء‌تفاهم ملی ایجاد نکند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.