رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی از ابلاغ اعتبار 53 میلیارد تومانی دولت به طرح بازآفرینی فضاهای شهری در آذربایجان‎شرقی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، داود بهبودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در سال جاری از فعالیت‎های تولیدی و اشتغالزایی در قالب کمک‎های فنی و اعتباری به صورت ارائه یارانه سود تسهیلات، کمک‎های بلاعوض و وجوه اداره شده توسط بانک‎های عامل حمایت می‎کند؛ به طوری‌که در استان حدود 80 میلیارد تومان در این زمینه قابل هزینه است.
وی افزود: حدود دو هزار میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات روستایی و فراگیر در استان تعریف شده که هم به مشاغل روستایی در عرصه‎های کشاورزی، صنعتی و خدماتی و هم به سایر فعالیت‎های غیرروستایی طی فرایندهای لازم پرداخت می‎شود.
بهبودی خاطرنشان کرد: وام‎های روستایی عمدتا با سود 4 یا 6 درصد و سایر وام‎ها با نرخ متعارف 18 درصدی ارائه می‎شوند.
وی با بیان این‌که اگر نرخ بیکاری در استان حدود 10 درصد است؛ یعنی حدود 130 هزار نفر طبق تعریف مرکز آمار بیکار هستند، افزود: چالش ما در بخش اشتغال فقط تسهیلات نیست، بخشی از مسئله بیکاری مربوط به نبود مهارت و توان انجام کار است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی اضافه کرد: یکی از محورهای مهم ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بحث ترانزیت است که زیرساخت‎های لازم آن هم از لحاظ گمرکات و جاده‎ها در استان موجود است.
وی متذکر شد: در دولت یازدهم و دوازدهم اعتبارات پروژه‎های زیربنایی استان رشد چشمگیری داشته است؛ بطوری‌که سال گذشته حدود 300 میلیارد تومان به راه‎آهن میانه-تبریز هزینه شد؛ سایر پروژه‎های جاده‎ای استان نیز شتاب قابل توجهی داشت.
وی یادآور شد: در خصوص بازآفرینی فضاهای شهری امسال طرحی توسط دولت و مجلس، از محل تسهیلات تبصره 19 قانون بودجه اجرا می‎شود که در این زمینه به آذربایجان‎شرقی 53 میلیارد تومان اعتبار دولتی ابلاغ شده است.
بهبودی افزود: معادل این رقم نیز توسط شهرداری، بانک‎ها و بخش خصوصی در جهت بهبود فضای کالبدی شهر، مسیرگشایی، خدمات عمومی، فضای سبز، آموزش مهارت‎های زندگی و ... هزینه می‎شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.