علی مدبر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این اقدام از گونه های سازگار با اقلیم منطقه و مقاوم به کم آبی مانند گز، زبان گنجشک، نارون، اقاقیا، کاج سیاه، سنجد، سرو خمره ای و توت استفاده شده است.
وی با بیان اینکه کاشت این درختان در قالب واکاری انجام شده، یادآوری کرد: 120 هزار اصله انواع نهال نیز به صورت رایگان بین شهروندان تبریزی، مراکز علمی و آموزشی، اداره ‌ها، سازمان ‌ها و کارخانه ها در راستای توسعه فضای سبز توزیع شده است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و زیباسازی شهرداری تبریز با اشاره به کاشت 650 هزار انواع درختچه در فصل کاری امسال یادآوری کرد: این درختچه ها در انواع مختلف مانند پیراکانتا، زرشک، ارغوان، ختمی درختی، یاس طاووسی، یاس زرد، رز و نسترن کشت شده است.
مدبر ادامه داد: این سازمان به دنبال تحقق دوباره مفهوم باغ شهر کهن تبریز بوده و در این راستا در حریم شهر حدود 3 تا 4 هکتار فضای سبز اضافه شده است.
وی گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز تبریز در داخل محدوده شهر بین 7 تا 8 متر مربع است که با احتساب انبوه کاری های عباس میرزا، عینالی، ائل باغی و آرپادره سی این سرانه 15.5 متر مربع تخمین زده می شود.
مدبر افزود: در راستای حفظ و گسترش فضای سبز تبریز حدود 760 باغ در سطح این شهر ثبت و درختان آن ها پلاک کوبی شده است.
وی گسترش بوستان های خصوصی را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد شهری سبز و سالم و حفظ ، پاسداری و توسعه فضای سبز تبریز ضروری است.
3077/8023
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.