اکبر فتحی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه براساس تفاهم نامه ای بین صندوق کارآفرینی امید کشور و دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی برای ایجاد 1000 صندوق در 31 استان برنامه ریزی شده است، گفت: این تفاهم نامه در 10 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، کهگولیه و بویر احمد، کرمان، یزد و همدان عملیاتی می شود.
وی اضافه کرد: صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات کم بهره به صندوق های جدید برای هر صندوق 500 میلیون ریال و در مجموع 50 میلیارد ریال برای یکصد صندوق استان متعهد شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خاطرنشان کرد : صندوق‌های خرد محلی برای درآمدزایی و رونق کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی راه اندازی می‌شود و بنا بر ظرفیت‌های هر منطقه در زمینه‌های کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در این صندوق‌ها، زنان با استفاده از سهم اندک خود و کمک صندوق کارآفرینی امید اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی کوچک می‌کنند.
وی حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت و منابع روستایی به‌عنوان ارکان تولید و اشتغال را از مزایای مهم ایجاد صندوق‌های خرد محلی در روستاها عنوان کرد و افزود: ایجاد خودباوری، توجه به تصمیم گیری‌های خرد، اقتصاد محلی و منطقه‌ای و ایجاد روحیه مشارکتی از دیگر مزایای راه اندازی این صندوق‌هاست.
فتحی با بیان اینکه بانوان زیادی از توانمندی لازم برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی و کمک به گرداندن چرخ اقتصاد کشور برخوردارند، ادامه داد: بانوان نشان داده اند که در کارهای جمعی و مشارکتی موفق تر از مردان عمل می کنند و روحیه همکاری در جوامع زنان بیشتر از مردان است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهارداشت: زنان روستائی در قالب تشکل ها و صندوق های خرد می توانند در بالا بردن بهره وری آب کشاورزی نقش اساسی ایفا کنند .
وی خاطرنشان کرد: توانمند سازی زنان روستایی در راستای بالا بردن توان اقتصادی روستائیان به منظور تسریع در فرایند توسعه پایدار، ارتقاء دانش و بینش زنان روستایی در جهت افزایش بهره وری و بهبود کیفی تولیدات بخش کشاورزی به منظور تامین امنیت غذایی، ایجاد و تقویت ساختار نهادی تشکل های غیردولتی زنان روستایی و افزایش مهارت زنان روستایی و تقویت زمینه های مشارکت اجتماعی اقتصادی در راستای اجرای طرحهای اشتغال زا پیگیری می شود.
در زمان حاضر بیش از 50 صندوق خرد زنان روستایی در استان فعال است.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.