مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت:  مجوز قطع درختان محله فرشته جنوبی برای اتمام پروژه دوکمال در سال ۹۴صادر شده بود.   به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان  سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز،  علی مدبر با بیان این‌که قطع و جابجایی درختان این محدوده به‌علت اتمام مرحله پایانی پروژه اتصال خیابان دوکمال به فرشته جنوبی، مصوبه کمیسیون ماده هفت را داشته است، گفت: در تاریخ بیست و ششم بهمن سال 94 با درخواست شهرداری منطقه، این موضوع به تصویب کمیسیون مذکور رسید.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه برای اجرای پروژه باید حدود 230 درخت در مرحله اول جابجا و در صورت عدم وجود شرایط جابجایی درخت قطع شود.
وی با بیان این‌که شمار دقیق درختان قطع شده در این محدوده در چند وقت اخیر مشخص نیست، افزود: به‌علت اعتراض‌هایی که در این رابطه به وجود آمد با وجود قانونی بودن کار، این اقدام فعلاً متوقف شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: موضوع درختان این محدوده به‌زودی دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری 160 هزار اصله درخت در تبریز کاشته شده و حدود 120 هزار اصله درخت به صورت رایگان در بین همشهریان، کارخانجات صنعتی و ادارات و مراکز عمومی توزیع شده است، اظهار کرد: این درختان در حقیقت جایگزین درختان قطع شده و حتی بیش از میزان درختان قطع شده است.
مدبر افزود: به‌علت بروز ترافیک در ساعت‌های روز، این اقدام به صورت شبانه توسط شهرداری منطقه انجام شد.
وی یادآور شد: وظیفه ما حفظ فضاهای سبز و درختان سطح شهر است که در این راستا جز در موارد استثنایی و خاص (خطر سقوط درخت، شیوع بیماری در بین درختان) و با نظر کمیسیون حفظ و گسترش، هیچ مجوزی برای قطع درختان صادر نمی‌شود، در این زمینه سالانه چندین مورد اتفاق می‌افتد که برای آن نیز کمیسیون تصمیم گیری می‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.