رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی استان خبر داد و گفت: سال گذشته از تمامی دستگاه‌ها درخواست کردیم تا نسبت به حذف فرآیندهای زائد اقدام کنند که بر این اساس در ۲۸ دستگاه سه فرآیند زائد اداری، شناسایی و حذف شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، داوود بهبودی در جلسه شورای اداری استان با رویکرد حقوق شهروندی، با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی تعیین کننده رابطه مردم با یکدیگر و رابطه مردم با دولت است، اظهار کرد: حقوق شهروندی، رعایت کرامت و حیثیت انسانی یکی از اصول بنیادین صیانت از حقوق مردم در نظام اداری است.
وی افزود: عدم تبعیض در ایفای حقوق، جبران خسارت مردم ناشی از تقصیر واحدها، نظارت سازمان یافته بر عملکرد دستگاه‌ها، برقراری رقابت سالم در میان دستگا‌ه‌ها، کارکنان و واحدها، انتقاد پذیری و اقبال واقعی به انتقادها، تذکرات و نظارت سازمان یافته بر عملکرد ماموران اداری، برقراری رقابت سالم و سازنده از جمله محورهایی است که در اصول بنیادی شهروندی باید در نظر گرفته شود.
 بهبودی با اشاره به مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت:  حق برخورداری از کرامت انسانی، حق برخورداری از اعمال بی طرفانه، حق آگاهی به موقع از تصمیمات اداری، حق اظهار نظر در تصمیمات اداری، حق رسیدگی به موقع و منصفانه به شکایات و اعتراضات از مصادیق حقوق شهروندی و تکالیف نظام اداری بوده که همواره باید رعایت شوند.
وی در ادامه با بیان این‌که از شهروندان نیز انتظار می‌رود بخشی از حقوق شهروندی را رعایت کنند، گفت: ارائه اطلاعات و مدارک صحیح، محترم شمردن و رعایت تصمیمات و اقدامات اداری و ممانعت از قانونگذاری از جمله انتظارات نظام اداری از شهروندان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان برای حقوق شهروندی، اظهار کرد: طی چند سال اخیر ۱۳ جلد اثر در ارتباط با حقوق شهروندی در استان تولید شده است، همچنین برگزاری هفت همایش‌ استانی و دو همایش ملی، استقرار میز خدمت در ۴۸ دستگاه اجرایی و بازرسی میدانی از عملکرد ۵۵ دستگاه از اقدامات حقوق شهروندی در استان است.
وی با بیان این‌که شرط موفقیت ما، احساس رعایت حقوق شهروندی توسط شهروندان است، گفت: امیدوارم رعایت حقوق شهروندی از سوی دستگاه‌ها در بین مردم عملی و ملموس شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.