رضا مجیدی روز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در شهرداری تبریز، اظهار داشت: اینکه شورای اسلامی و شهرداری تبریز نگاه مثبتی به ارتباط با دانشگاه دارند بسیار مطلوب بوده و می تواند زمینه سازی همکاری های بهینه و مثبت بین دو طرف باشد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه تبریز حاضر است مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به روش های علمی حل کند، از آمادگی کامل دانشگاهیان برای بررسی های علمی و انجام پژوهش های مختلف و متنوع در خصوص مشکلات و معضلات شهری خبر داد و افزود: باید در کشور به صورت علمی منشاء مشکلات را پیدا کرد.
مجیدی تداوم و تقویت ارتباط مرکز پژوهش های شورا و شهرداری با دانشگاه تبریز را خواستار شد.
وی گفت: ارتباط شورا و شهرداری تبریز با دانشگاه تبریز باعث حل مشکلات می شود و از این رویکرد استقبال می کنیم.
وی همکاری برای کاهش آلودگی هوای تبریز را یکی از زمینه های همکاری شهرداری و دانشگاه برشمرد و گفت: منشاء آلودگی در کلانشهرهای کشور از جمله خودروها است که با راه اندازی خطوط مختلف قطار شهری از میزان آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاسته می شود و در این خصوص انجام پژوهش های دانشگاهی می تواند مفید و موثر و راهگشای مسئولان شهرداری باشد.
به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این مراسم با بیان اینکه مشکلات شهری باید در پژوهش های دانشگاهی بررسی شود، گفت: آموزش و قانون دو اصل مهم در هر جامعه ای است و پژوهش در این خصوص نقش اساسی داشته و عملیاتی کننده هر دو مورد است.
شکور اکبرنژاد با اشاره به ضرورت نقش آفرینی دانشگاهیان در امور شهری و بررسی مشکلات موجود، افزود: دانشگاهیان می توانند در خصوص شهر هوشمند، رفع معضل آلودگی هوا و ترافیک تبریز طرح های خود را ارایه کنند.
وی هزینه اداره کشور و شهرهای بزرگ را گران دانست و اظهار داشت: باید با بررسی روش های علمی هزینه اداره کشور را کاهش داد که در این زمینه استادان دانشگاه نقش محوری باید ایفا کنند.
اکبرنژاد ادامه داد: همیشه به آموزش نیاز داریم و باید دانشجویان و اساتید دانشگاهی برای حل مشکلات و معضلات شهری تبریز نظرات خود را ارایه دهند.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.