رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 172 میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در هشت ماهه اول سال 97 خبر داد.
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اکبر فتحی ضمن اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی در هشت ماهه اولامسال 172 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 12 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: آذربایجان شرقی یکی از مبادی خروجی کشور است و نقش تولیدات و محورهای مهم تجاری و زیرساخت‌های موجود استان بر کسی پوشیده نیست و اگر همه اقدامات برای تضمین صادرات انجام شود، این صادرات باعث اشتغال در استان و کشور خواهد شد.
فتحی ادامه داد: بررسی میزان تولید و میزان صادرات محصولات کشاورزی در استان حاکی از آن است که پتانسیل صادراتی محصولات کشاورزی بیشتر از میزان صادرات انجام شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: مهم ترین اولویت های صادراتی در شرایط پیش رو، صادرات در شرایط تحریم است که می‌تواند ارزآوری خالص و سالم به همراه داشته باشد و تابحال نیز برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: یکی از اصول لازم در امر استمرار صادرات محصولات کشاورزی، ثبات در قوانین محصولات صادراتی است..
فتحی گفت: این میزان صادرات عمدتاً به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و پاکستان صورت گرفته است.
لازم به ذکر است میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در آبانماه سال 97 بالغ بر 24 میلیون دلار برآورد شده است.            

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.