به گزارش ایرنا، حمید شکری روز چهارشنبه در نشست کمیته دانش بنیان این شهرستان افزود: فعالیت های دانش بنیان نباید محدود و منحصر به برگزاری نمایشگاهی طرح ها شود بلکه این طرح ها باید مورد حمایت قرار گرفته و در راستای تجاری سازی آنها گام برداشته شود.
وی ادامه داد: ارائه طرح های دانش بنیان در نمایشگاه هایی چون ربع رشیدی نباید هدف نهایی در این زمینه باشد و تجاری سازی و جذب سرمایه گذار برای اجرای آنها باید در دستور کار قرار گیرد.
شکری اضافه کرد: امسال 60 طرح دانش بنیان از این شهرستان در جشنواره ربع رشیدی حضور داشت که 30 طرح آن قابلیت تجاری سازی داشتند.
وی گفت: وجود مرکز حمایت از سرمایه گذاری مراغه می تواند طرح های دانش بنیان جوانان این خطه را به سمت تجاری سازی و جذب سرمایه گذار سوق داده و زمینه را هموار کند.
وی افزود: تدوین مناسب طرح های دانش بنیان در قالب طرح هایی با قابلیت تجاری سازی موجب ایجاد فرصت های مناسب سرمایه گذاری و اشتغال شود.
مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مراغه نیز در این نشست گفت: هم اکنون 6 طرح دانش بینان در این مرکز رشد در حال اجراست که از آن جملخ می توان به طرح پرورش عقرب اشاره کرد.
علی نوبخت افزود: با وجود محدودیت بودجه و اعتبار، جذب و حمایت از طرح های جوانان نخبه و فعال دانشگاهی و دانشجویان رویکرد این مرکز در زمینه اجرای طرح های دانش بینان است.
در حال حاضر سه مرکز رشد در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.