آیین اختتامیه دومین جشنواره رویش دانشگاهی در دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با حضور کریم پورمرجان،  رئیس اداره کانون های وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، کریم پورمرجان در این آیین گفت:با توجه به  بازدید به عمل آمده از کانون های دانشجویی، کیفیت کار دانشجویان دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان در مقایسه با بقیه دانشگاه ها بسیار عالی بود. خیلی از دانشگاه ها نهایتا ۱۱کانون دارند در حالی که سقف تعداد کانون برای فعالیت فرهنگی اجتماعی در دانشگاه ها ۲۱ مورد هست و دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با ۲۰ کانون در اوج قرار دارد .
وی افزود: انتظاری که ما از طرف کانون ها از مدیران و مسئولان دانشگاه داریم اعتماد بیشتر به کانون های دانشجویی است. متقابلا انتظاری که از اعضای کانون ها داریم افزایش فعالیت ها و ورود به فضای خوابگاهی  و ایجاد تنوع  در کارهاست. 
رئیس اداره کانون های وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: ما در کانون ها خودکفا هستیم. کانون های فرهنگی پیشانی معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه هاست که در مقایسه با سایر تشکل ها کانون ها فعال و خودکفا هستند و مهمترین مسئله اخلاق فرهنگ هدف و هنر است که کانون ها باید به جامعه منتقل کنند.
وی افزود: ما در کل کشور حدود سه هزار کانون فرهنگی داریم که در دانشگاه های مختلف در حال فعالیت هستند. جای خوشحالی دارد که جشنواره رویش های دانشگاهی برای اولین بار با قوت بیشتری انجام شد. و ۷۵رویش دانشگاهی را در آبان و آذرماه امسال در دانشگاه ها برگزار کردیم که امسال استقبال بسیار پرشورتر بود و این رمز ورود به جشنواره ملی رویش هست. در این شرایط اقتصادی این حجم فعالیت از طرف دانشجوها قابل تقدیر است. 
پورمرجان تاکید کرد: در جشنواره رویش دو نکته حائز اهمیت است، رویش دانشگاهی بسیار مهمتر از رویش ملی است. رویش ملی به اندازه ی رویش دانشگاهی دارای هیجان و انرژی نیست. چرا که مخاطبان ما در رویش دانشگاهی بیشتر هستند. نکته ی دیگر این است که جشنواره رویش محدود به یک هفته نبوده و در طول سال شاهد رویش و فعالیت کانون ها باشیم. 
وی افزود: ما سه کار را در معاونت فرهنگی و مدیریت کانون ها انجام دادیم، یکی از آنها تنظیم و تقویت رویش دانشگاهی هست که سابق بر این بطور نامنظم برگزار م یشد. با برنامه ریزی های انجام گرفته تصمیم بر این است که رویش ملی هر چهار سال یکبار برگزار شود. هنچنین با توجه به شرایط اقتصادی تلاش کردیم ارتباطات و تفاهم نامه هایمان را با سایر ادارات از جمله شهرداری ها و انتشاراتی‌ها بیشتر کنیم.
وی در پایان برای اجرای هرچه بهتر جشنواره رویش در سال های آتی اظهار امیدواری کرد.
در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد از مقام آورندگان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.