رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اهمیت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: باید این موضوع طی 40 سال اخیر، آسیب‌شناسی شده و گام‌های بزرگ‌تری در این رابطه برداشته شود، چرا که باید بیش از این‌ها در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه پیش می‌رفتیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، میر رضا مجیدی در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، با اشاره به نقش شهید آیت‌الله مفتح در نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: برگزاری این گردهمایی‌های سالانه برای وحدت حوزه و دانشگاه، گام مبارکی است.
مجیدی با اشاره به منویات امام راحل در خصوص اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه، بیان کرد: امام راحل بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه نه تنها بعد از انقلاب بلکه قبل از آن نیز در سال ۱۳۲۳ تاکید کرده بودند که نشاگر حساسیت ایشان به دانشگاه بود.
وی با بیان این‌که امام راحل حتی در دوران تبعید نیز با دانشگاه ارتباط داشتند، گفت: ایشان بعد از پیروزی شکوهمند اسلامی نیز بحث وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کردند.  
رئیس دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان افزود: در نهضت اسلامی این تحول بزرگ رخ داده و امروز هیچکدام از دو مجموعه "حوزه و دانشگاه" خود را از دیگری جدا نمی‌دانند اما ضروری است که وحدت بین حوزه و دانشگاه بطور کامل محقق شود.
وی در ادامه به روابط مقام معظم رهبری با دانشگاهیان و همچنین تاکیدات ایشان در راستای وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: باید عوامل تشکیل دهنده‌ی وحدت حوزه و دانشگاه را احصا کرده و بطور ریشه‌ای آن را مورد بررسی قرار دهیم. 
مجیدی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه استان در آذر سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: این دبیرخانه، در حقیقت کانونی است تا تلاش‌گران وحدت حوزه و دانشگاه، فعالیت‌های مرتبط را در این بستر پیش ببرند.
وی با بیان این‌که ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه از جمله اهداف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: تحقق وحدت در هدف میان حوزه و دانشگاه، حرکت پایه‌ای علم و دین، ارتقای تعامل حوزه و دانشگاه، توسعه و گسترش پژوهش در زمینه تبیین دیدگاه‌های اسلامی، بسط و گیترس ارتباط و همکاری‌های علمی میان حوزه و دانشگاه، شناسایی مسایل و موضوعات مطرح در قلمرو علوم انسانی و اسلامی و... از جمله اهداف تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در استان است.
همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.