استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سابقه‌ی تاریخی و همچنین سابقه علم و دانش در تبریز، گفت: تبریز با این سابقه‌ی تاریخی و علمی و داشتن سابقه‌ی ۷۰۰ ساله در حوزه دانشگاه، باید در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه الگو بدهد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه، با تاکید بر ضرورت تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و تحقق کامل آن ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی گفت: هیچکس در ضرورت این وحدت تردیدی ندارد اما در چگونگی و کم و کیف تحقق این وحدت دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه‌، گفت: حوزه و دانشگاه هر دو یک رسالت دارند که همان رسالت انبیا ست؛ تربیت انسان متعالی، متعهد و متخصص رسالت این دو مجموعه است از این‌رو باید به هم نزدیک باشند.
استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: این اصل به ویژه در عصری که بحث سکولاریسم و... مطرح است، باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بسترهای همکاری بین حوزه و دانشگاه که از گذشته وجود داشته، از سال پیش با تشکیل دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه تبریز، به صورت سیستماتیک پیش می‌رود و امید است شاهد فعالیت‌های مدون و منسجم بیشتری در این رابطه باشیم.
همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف بررسی کارکردها و راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.