به گزارش ایرنا، اسدالله ضیایی روز یکشنبه در جلسه شورای اقامه نماز عجب شیر اظهار داشت: اقامه نماز در هر شرایطی واجب بوده و برپایی آن در مدارس ضروری است اما به دلیل نبود فضای مناسب، امکان برپایی نماز جماعت در مدارس وجود ندارد.
وی گفت: باید برای ترویج اقامه نماز از کودکان شروع کنیم زیرا در این سن تاثیرپذیری به مراتب بهتر از بزرگسالی است.
ضیایی افزود: غفلت از نماز موجب بسیاری از انحرافات در جامعه می شود و باید راز این وظیفه الهی برای همه به طور مداوم تبیین و بازگویی شود.
وی بر ضرورت توجه بیش از پیش مسئولان، اصناف و کسبه به امر نماز تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی با حمایت مسوولان، وضعیت اقامه نماز در ادارات و سازمان های دولتی را پیگیری کنند.
ضیایی عنوان کرد: عدم توجه به امور دنیوی در هنگام برگزاری نماز و گرایش اقشار مختلف مردم و بازاریان، یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اقدامات مطلوبی است که توسعه آن، رشد و تعالی جامعه را به همراه دارد.
فرماندار شهرستان عجب شیر نیز با تاکید بر نماز اول وقت افزود: باید به نماز اول وقت در ادارات توجه ویژه ای شود و با برگزاری این فریضه واجب الهی به شکل جماعت ، ارزش های دینی و اسلامی را به نحو شایسته ای ادا کنیم.
عادل اصغرپور با اشاره به اینکه برپایی نماز جلوه زیبایی از سبک زندگی اسلامی است ، اضافه کرد: برپایی نماز مقوله ای فراتر از دستورات و بخشنامه های سازمانی است چرا که کارکنان تمامی نهادهای و دستگاه های دولتی در حکومت اسلامی بر ارزش و اهمیت این امر واقف هستند.
وی با تاکید بر بازدید از نمازخانه ادارات و نمازخانه های بین راهی به صورت مستمر، افزود: هر یک از دستگاه های مرتبط متناسب با وظیفه خود به بازدیدهای منسجم از نمازخانه ها بپردازند.
وی همچنین خواستار ساماندهی نمازخانه ها در ادارات شد و گفت: پاکیزگی و بهداشت نمازخانه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
اصغرپور با تاکید براینکه مجموعه اجرایی شهرستان در ادارات و نهادها و سازمان ها باید بهترین مکان ها را باید به نماز خانه اختصاص بدهند، خاطر نشان کرد: مقوله نماز در روابط درون سازمانی موثر بوده و در ارزیابی مدیران نیز مد نظر خواهد گرفت.
امام جمعه عجب شیر نیز با اشاره به اینکه ترویج نماز از وظایف حکومت اسلامی است، عنوان کرد: نماز باید در تمام مدارس منعقد شود زیرا کارساز است.
حجت السلام محمود شربیانی با بیان اینکه ترویج نماز در جامعه اسلامی زمینه ‌ساز تعلیم فرهنگ و اندیشه‌ های دینی است، گفت: فضای ادارات و در کل نظام باید براساس نماز باشد زیرا این فریضه واجب، انقلاب و نظام را می ‌سازد.
وی گفت: همه برای برپایی و اقامه نماز تکلیف داریم و باید در ادای فریضه های الهی به ویژه نماز احساس مسوولیت کنیم زیرا مسلمان هستیم و باید به دستورات دینی مان عمل کنیم.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.