به گزارش ایرنا، محمدعلی لطف اللهی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره رویش در دانشگاه مراغه افزود: وجود نگرش علمی و فرهنگی از جمله پیش شرط های توسعه حاکمیت علمی برای رشد جامعه است.
وی ادامه داد: دانشگاه ها به عنوان محور عقلانیت و تفکر علمی جامعه می توانند به عنوان محل تجمع افکار و ایده های خلاق نخبگان جوان، نقش مهم و فعالی در پیشبرد اهداف کلان جامعه داشته باشند.
وی با بیان اینکه دانشجویان جوان نقطه اتکای جامعه هستند اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها رخوت و رکود از جامعه رخت بربسته و شاهد تحول و نوآوری خواهیم بود.
لطف اللهی گفت: کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی با هدف زمینه سازی برای رشد و بروز خلاقیت های دانشجویان فرصتی مناسب برای بالندگی نسل جوان است.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه ها باید در جهت رسیدن به اهداف متعالی علمی، فرهنگی و ارزش های اسلامی و ایرانی از این ظرفیت بزرگ کانون های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.
وی ادامه داد: هویت یابی و ایجاد روحیه مشارکت پذیری دانشجویان در راستای اعتلا و پیشرفت های علمی و فرهنگی از جمله پیامدهای مثبت برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی در دانشگاه هاست.
رییس دانشگاه مراغه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رویش در این دانشگاه همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: این جشنواره عرصه بروز و ظهور توانمندی های فعالان دانشجویی عرصه فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفت: در سال های اخیر نیز حرکت های مناسبی در قالب حضور دانشجویان نخبه در جشنواره های فرهنگی و علمی کشوری شده که حاصل آن کسب رتبه ششم کشوری در جشنواره حرکت و چهارم منطقه ای در زمینه نشریات دانشجویی بوده است.
معاون فرهنگی دانشگاه مراغه نیز در این مراسم گفت: حضور فعال دانشجویان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی زمینه ساز پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است.
حجت الاسلام صفرزاده افزود: هدف کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در دانشگاه ها شکوفایی استعدادهای دانشجویان در کنار هویت یابی نسل جوان و جامعه پذیری آنان در آینده است.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره رویش در دانشگاه مراغه با حضور 12 کانون فرهنگی و اجتماعی و هنری دانشگاهی در قالب 14 غرفه از 25 تا 28 آذر در محل دانشگاه مراغه دایر است.
هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.